Hop til indhold

Mangler råd omkring nægtelse af forældrehund i sønnens kattehjem


jenspinddk

Recommended Posts

En harmløs regel for nogen, er i vores familie gået hen og blevet til en trist ”familieballade”…

Over flere gange har mine forældre haft deres hund med hjemme hos os som har 2 katte. Og hver gang har kattene ikke været tryg ved hundens selskab. Og så har vi heller ikke været helt vilde med at skulle bruge energi på at se efter kattene, når den energi i stedet skulle bruges på vores gæster, f.eks. mine forældre og svigerforældre m.fl.

 

Vi har så sagt fra, og givet dem besked på at vi helst ikke ser hunden når de kommer forbi (dog ikke så direkte, men så godt vi nu kunne uden at støde dem…). Men alligevel har det nu betydet at de ikke ønsker at komme forbi, for de vil have deres hund med over alt. De har valgt IKKE at lære den at være alene hjemme, den skal føles med dem over alt.

 

Jeg står nu her og vil virkelig gerne se mine forældre, men igen jeg ønsker heller ikke at mine katte skal føle sig utrygge…

 

Har I nogle gode råd til hvordan vi løser denne situation på bedst mulige måde.

 

Hilsen den fortvivlende søn…

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke rigtig nogen gode råd. Men et er helt sikkert og vist. Det er dine forældre som er helt forkert på den. De bør uden noget som helst bøvl acceptere jeres beslutning. Det er dine forældre som er gæster i jeres hjem. Og kan dine forældres hund ikke være alene hjemme, så må den bare sidde ude i bilen, når dine forældre er på besøg hos jer. Selvfølgelig ikke med den varme, som vi har lige i øjeblikket, men den varer jo ikke ved.

 

Kan dine forældre ikke acceptere dette, så ville jeg være hård og sige, at enten skal i ikke ses, eller også er det jer der kommer hos dem og ikke omvendt. Dine forældre har tydeligvis ikke nogen som helst respekt for andre mennesker, siden de tager deres hund med alle steder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan dine forældre da ikke være bekendt -helt ærligt! Det er da klart at man ikke ser sine dyr utrygge og bange. Ville da heller ALDRIG acceptere at fx et besøgende barn gjorde mine dyr nervøse.... Mon ikke også de kan forstå det, hvis de lige får lidt tid?

 

Mine forældre har også hunde, de var jævnligt med på besøg da jeg boede i hus - så der strøg den ene kat altså på havetur, den anden var ligeglad. Vi sørgede så for, når de overnattede der, at køre/gå laaange ture med hundene så de for det første var godt trætte, og for det andet så katten fik lidt fred til at komme ind. Hun gik altid bare op i soveværelset imens vi var ude, så fik hun sin aftensmad/vand der samt en "nødbakke", og lukkede vi døren så hun fik ro.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dine forældre behøver ikke engang forstå noget som helst. De skal bare acceptere og respektere jeres beslutning. Dine forældre skal efter ganske almindelig høflighed indordne sig under de regler der er i jeres hjem ligesom det modsatte gør sig gældende, når i er i deres hjem. Og kan man ikke lide lugten i bageriet, så må man finde sig et andet bageri. Længere er den ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine forældre havde deres hund med ud, som regel, da den ellers led af "Alene-hjemme-syndrom" og bed alt til atomer. Men den betragtede deres bil som sit andet hjem, og var så der. Selvfølgelig blev den luftet og fik vand- det var trods alt ret få timer, det drejede sig om!

 

Det var også af hensyn til hunden- familiefester med mange mennesker, ville bare gøre hende stresset.

 

Du har vel ikke mulighed for, at hunden kan være i lænke/indrette en form for hundegård? Sætte et børnegitter op, så hunden kun er i et rum, men stadig "kan være med"?

 

Det er trods alt ærgerligt at sådan noget skal forhindre familiens sociale samvær!

 

Alle mine kate forsvinder som smurte lyn, når vi får gæster, der er kun éen der kan lide fremmede- og helst familie! Sidst min bror var her, forsøgte hun virkelig at gøre sig lækker, men ak- han er ikke til dyr, og den server han kom med var vigtigtere. :rolleyes: Stakkels Michel.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...