Hop til indhold

Kat går helt stift


Fiona

Recommended Posts

Hej alle sammen :)

Jeg har et problem...

En af mine katte der bor udenfor, fejler pludseligt noget siden igår aftes.

Når hun ligger, ligner det at hun har åndedrætsbesvær som om hun slak føde, (det skal hun ikke,:)) og når hun går, så går hun med stive ben og løfter forbenene ret højt op og sætter dem ned i et tempo som om hun slår ned i jorden.

Hun har også lidt problemer med balancen, så når man ager hende mens hun står, så falder hun på siden. (skete kun en gang, men alligevel..)

 

Jeg er bor ude på landet og har ingen bil før i morgen aften, så skriver lige til jer, i håb om at nogen kender det eller har hørt om det, så jeg ved hvad det er. Så behøver jeg ikke sidde og spekulerer om det til i overmorgen.:)

 

Håber nogen har et bud på hvad det kan være og hvad jeg kan gøre ved det:D

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja, kan det ellers være at det er ørebetændelse?

Ved at det påvirker balancen.

Glemte også lige at fortælle at hun i går aftes havde nogle spastisk-lignende anfald, når hun lå på siden. hendes ene forben rystede og poten lavdede nogle "gribe"-bevægelser. ved ikke lige om det er noget der hører til ørebetændelse, men håber nogle af jer ved det:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror ikke den bare har ørebetændelse. Hvis de har en ørebetændelse med rumperet trommehinde kan balancen blive påvirket. Det plejer dog ikke at give åndedrætsbesvær og stiv gang. Hun kunne have fået stivkrampe. Det giver stivhed og kan hæmme respirationen. Har hun haft et sår på et af benene eller andre steder? Bakterierne der danner giftstoffet som giver stivkrampe skal nemlig have en indgangsport. Hvis hendes åndedræt er påvirket vil jeg anbefale at du får en dyrlæge til at se på hende snarrest.

Er det stivkrampe eller ørebetændelse er der ikke noget du selv kan gøre ved det.

Link til kommentar
Del på andre sites

For en anden gangs skyld: Tegn et Falck Kæledyrsabbonnement. Det er meget billigt, og du bliver kørt frem og tilbage- også hvis katten indlægges.

 

Det kræver bare- du har en tid ved dr dyr, så kører de -også aften og helligdage.

 

De dækker ikke vaccinationer, men fx neutralisation! Her sparede jeg 600 kr i taxa på de to næste katte...

 

Jeg bor ude på bøhlandet- og selvom min dyrlæge kun ligger 18 km herfra, så er det flere timer i tre busser (bøvlet og stressende) -eller dyr taxa. Her er godtnok en lokal dyretaxa, men den er lige så dyr (dyrere) faktisk end en taxa.

 

Falck abbo koster http://webshop.falck.com/privat/korsel-af-kaeledyr/hest

312 kr/år

 

Billigt! Mandage og fredage kan de have travlt, så kommer man hjem i taxa. ;) Men ellers har jeg kørt i meget sjovt, kranvogn, autotransport- og kun to gange i dyreambulance.

 

Da abbo ikke er knyttet til 1 dyr, har vi selvsagt misbrugt vores- meget!

Hvis du ikke selv har transportkasse, så kan du låne.

 

God bedring til missen- det lyder grimt!

 

Mvh

Pinny

Ps: Vi har også Falck persontransport (aldrig brugt) og til mukkebikken (brugt 1 gang), så- vi nasser ikke helt så meget, som det lyder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak Pinny.

Det kunne være jeg skulle invistere i sådan noget :)

Men katten har fået det bedre, men dyrlægen var ikke helt 100% sikker at det var mellemørsbetændelse, men det gik i i hvert fald ud fra.

Hun sagde at hvis betændelsen gik ind i det indre øre, så kunne det godt påvirke balancen, så katten fik en sprøjte med antibiotika (tror jeg det var), og hun har det igen bedre:D

Men tak for alle svarene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...