Hop til indhold

Og Hvor har DE så været?!


Pinny

Recommended Posts

I august måned sidste år fik jeg de sidste to hankatte neuteret, de var begge 1 år og nogen måneder. De ligner hinanden højbenede slanke katte med hvidt, bortset fra den ene er sort og den anden er blåtabby. Væk var de dog- kort efter.

 

Den ene kom hjem nytårsaftensdag, den anden i februar. De har dog ikke levet ude i denne frost med sne vinter. De vadede lige ind, som om de aldrig har været borte. Tamme, lidt sultne og trætte, men ikke meget magre og trætte.

De er ikke øretushet eller chippet.

 

De er som alle mine katte- meget bange for fremmede. Det er en GÅDE.

 

For 5 år siden forsvandt min tortie og hendes voksne søn, de var øretushet, og kom hjem efter en måned/6 uger. Rumle havde dog tabt sig meget, hvad der nok var medvirkende til hans død året efter.

De kunne heller ikke med fremmede!

 

Har vi en katnapper?

Det er meget meget mærkeligt, og uhyggeligt. En del katte er bare væk- også en, der forsvandt fra ALLE killingerne ved højlys dag. Hun er savnet. Hun ville ALDRIG gå fra de små, så jeg tror, hun er død. (hun var neuteret og tusset)

Og Prikki og Anton og...

 

Jeg får virkelig paranoia af det. Og nej- jeg har ikke råd til at hegne haven ind. At få ordnet kattene er bare en 17-20. 000 kr på to år.

 

At 4 af dem så har FORL. Hvornår er det mine tænder..?

 

Mvh

Pinny- fedterøv med hul i alle bukserne

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne da godt tyde på der er en der tager dem ind...

 

Og i princippet er en kat ikke mærket er den ikke ejet af nogen.

 

Ja, det er dyrt at få sine katte fixet og mærket, men jeg synes ikke man skal have flere end man kan gabe over også økonomisk.

Jeg lagde nok 40-50.000kr hos dyrlægen sidste år, fik en helt masse fixet og solgt videre, dog til langt lavere pris end jeg selv gav.

Og så sker det jo der kommer noget sygdom.

 

Alle mine er chippet, det koster ikke særligt meget at få sat en chip i en kat. At mange dyrlæger så ikke tjekker chip på en huskat er en anden sag. Jeg er endnu ved at lære min dyrlæe at huske og gøre det.

 

Og så vil jeg self. efterlyse mine dyr hvis de forsvinder.. og blive ved, og banke døre op og ned indtil dyret findes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, man skal ikke have flere- end man har råd til.

 

Men nu fik vi desværre en tilløbende hunkat, der fik 4 yndige vilde kattebørn (alle hunkatte)- og så kan du vel regne ud, at vi stod til knæene i hel og halvilde og tamme katte. Det var ikke rart, og ja...

 

Nu er der kun 11 tilbage, og det er i tusher- 11 x 175 kr- og de æder for en 1200 kr pr måned. Desuden er flere neutere MED tusher forsvundet sporløst. Og mine er ikke tamme overfor fremmede, hvis de kan læse tushen er katten død.

 

Derfor sparede jeg det væk. Det var en neutering mere. Mine dyrlæger er søde, meget dygtige og dyre. Vi skiftede fra nogen, der blot var dyre, men som det kræver et Falck abonnement at nå. Før jeg vidste det fandtes- kostede det 600 kr i taxi- frem og tilbage. Det var også dyrt.

 

Ja, vi burde have holdt os til den hankat, vi selv valgte at anskaffe! Men man bliver da klogere (forhåbenligt).

 

På den anden side, så ved jeg enormt meget om katteadfærd, som man umuligt kan læse sig til. Dyre lærepenge.

 

Derfor undrer det mig helt firkantgrøn i min lille hjerne: Hvor pokker har de to dog været?

Og lever nogen af de andre så- et sted derude?

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ville enten skære ned i kattehold hvis jeg var i din situation eller finde penbgende til at få dem neutraliseret. hvis de ikke bliver neutraliseret vil dine 11 katte meget hurtigt blive til mange flere... og som jeg læser det har du dårligt råd til de 11.....

 

du skriver øremærket kun vil blive læseligt hvis katten er død....og du derfor sparer det væk skal jeg forstå det ret er du fuldstændig ligeglad med at finde ud af om katten er død? hvad nu hvis katten er blevet låst inde i et skur ved et uheld og den bliver fundet så afkræftet at den ikke kan forsvare sig.. så du ikke interesseret i at få katten tilbage når den bliver fundet?? fordi du skal spare penge?

 

hvad vil du gøre hvis kattene bliver syge og alle smitter hinanden? Hvis du ikke har råd til at tage alle til dyrlæge? Ved godt du tror du hjælper kattene men det gør du ikke hvis du ikke har råd til den slags uventede udgifter. Så mit råd" ring til inges kattehjem og aflever de 9-10 katte der hvor de kan få den pleje de har brug for hvor penge ikke er et problem hvis de bliver syge. DET ville være at hjælpe kattene. Og du ville spare penge på foder i stedet for at skulle spare på at få dem neutraliseret og øremærket

Link til kommentar
Del på andre sites

Alle er nu neuteret. Vi har KUN 11.

 

De to, der blev væk, var bange for Blå, men de er neuteret. Klister blev jaget væk af Klæbe (hans bror).

 

Jeg siger katnappere fordi, min Tricolora styrede alle med en jernnæve i en pelspelsvante. Hun blev væk i en måned, hendes søn Rumle, var den kat dyrlægen pegede på; "Han løb rundt på hylderne!" Han var IKKE spor tam! Kun overfor os. Dyrlægen pegede så på "Fru kaptajn Klo"- den der var sød. Og ½ år før ville de ikke kunne være på skudhold af hende! Hun var også gravid...

Rumle forsvandt lige efter Tricolora- og kom hjem meget mager. Hvor han har været- han havde tabt sig- meget.

 

Malle forsvandt fra ALLE killingerne- hun havde 5 og stjal 4, hun var ikke bange. Hun elskede de små- og passede meget meget godt på dem.

 

Jeg har ikke råd?! Vi har lige brugt 20.000 kr på kattene. Hvor læser du, vi ikke har råd?

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Inges Kattehjem!

Dem forsøgte jeg at få råd af for over 10 år siden. Jeg kunne ikke bruge: "Hvor HAR du mange KATTE!" udtrykt meget fordømmende til noget som helst. Jeg har læst mig til, at de har ændret sig. Men i mit hoved har de ikke.

 

Jeg har pt fået en nabos kat aflivet- vha Dyrenes Beskyttelse. Jeg havde rendt naboerne på døren først, som DB bad mig om. Det gjorde ondt! Det gjorde meget ondt! Men katten var syg- og naboerne ligeglade.

Jeg har det dårligt med den kat! han var syg, vægttab og bleg i slimhinderne- men jeg kan ikke være gal på naboerne, dem, skal jeg leve med. Jeg tror ikke katten, kunne være blevet rask- jo hvis de, havde fået dyrlægen til at se på den- allerede en måned før.

Det er nok, det værste, jeg har gjort i mit liv.

 

Men jeg kan ikke betale for andres katte, jeg havde lige brugt 2000 kr på min egen kat med FORL, og så var det jul. Og jeg ville ikke leve af havregrød.

 

Katten kørte forresten på mit Falck abonnement, så det sparede DB, da.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...