Hop til indhold

HJÆLP! -killinger


P.Niemi

Recommended Posts

Hej

Er netop kommet hjem fra job, til syner af en stolt kat der har født 2 søde killinger, en levende, og en død... Hun spinder og er glad. Skal jeg være bekymret for om der er flere i maven på hende?

Det hele skete som sagt mens jeg ikke var hjemme, så er der andet jeg skal kigge efter?

På forhånd tak - Pernille

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er jo umuligt at vide om hun har flere killinger i maven da du ikke har været der til at overvære forløbet. Som Henriette skriver, så prøv at mærk hende på maven. Kan du mærke flere killinger? Ellers ville jeg observere hende de næste par timer. Hold øje med hvordan hun opfører sig, får hun veer, virker hun urolig osv...Husk at hun ikke må have presse veer i mere end 20 minutter uden kvittering af en killing.

Og tillykke med killingen - vidste du hun var drægtig?

Link til kommentar
Del på andre sites

Har mærket hende på maven, den virker hård, som den var før hun fik dem, men kan ikke mærke om der er flere. Den levende spiser, og hun har vasket den super pæn ren... Hun virker meget MEGET afslappet, og mega kælen... Vi vidste hun var med killinger, men troede ikke hun var så tæt på. Kan der virkelig godt gå et par timer inden den næste kommer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Er helt rørt over din omtanke - og tak for tilbuddet - kan være jeg får brug for det :)

I øvrigt kan det tilføjes at hun ca. Hvert femte minut kommer med et lille miauv/piv er det normalt?

 

Det kommer vidst meget an på hunkatten.

Hvis jeg var dig vil jeg holde mig i nærheden af hende. Husk at sætte en skål med mad og med vand hos hende, og flyt også gerne en bakke i nærheden af hende. Og sørg for de ligger blødt. Hun vil formentligt ikke komme til at bevæge sig ret langt fra killingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]3841[/ATTACH]Her har vi så vidunderet :-)

I øvrigt har jeg på fornemmelsen at der er en eller flere i maven, så lænestolen er sat hen til hende, og så venter vi ellers bare :-) tak for alle jeres input, de gjorde mig lidt roligere...

 

Hvor er høn fin :)

 

Hvis du bliver nervøs ringer du bare, også selvom klokken er l.o.r.t i nat :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...