Hop til indhold

min kat er begyndt at miave!


ceenoh

Recommended Posts

hej alle !

 

jeg har lige fået en dejlig kat, som her den første uge har været fantastisk. hun er virkelig en vidunder-kat! men nu efter den første uge er hun begyndt at snakke ret meget. jeg vil bare høre om det er normalt eller om det er fordi hun søger opmærksomhed?

 

eller kan der være noget helt andet galt!?

 

måske jeg bare er über-nervøs for om der sker noget med hende, men vil lige høre jer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Begge vores misser snakker meget - og svarer også når man snakker til dem. Det kan sagtens være hyggesnak, og det er superhyggeligt at føre en lille samtale med dem :)

 

Men hvis det lyder klagende og hun samtidig vrider sig og gør sig til, så er det helt sikkert løbetid. Det tror jeg dog ikke du ville være i tvivl om ;) De er virkeligt fæle i den periode.

Link til kommentar
Del på andre sites

Begge vores misser snakker meget - og svarer også når man snakker til dem. Det kan sagtens være hyggesnak, og det er superhyggeligt at føre en lille samtale med dem :)

 

Men hvis det lyder klagende og hun samtidig vrider sig og gør sig til, så er det helt sikkert løbetid. Det tror jeg dog ikke du ville være i tvivl om ;) De er virkeligt fæle i den periode.

 

Hehe ikke altid, jeg har selv haft en hunkat der ikke sagde et kvæk under løbetid, hun snoede sig lidt mere end normalt, men det var virkelig svært at se, hvis man ikke kendte hende :)

Det er meget forskelligt fra kat til kat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores kat snakker også tilbage når man fx kalder hendes navn, eller man siger det hårdt hvis hun står på køkkenbordet, så får man da lige et "Miav, mig, jeg gør da intet forkert" :) Men hun havde også en periode hvor hun miavede hele tiden næsten. Det var så fordi hun ville udenfor fandt vi ud af. Hun er indekat, men havde da godt spottet at der skete noget ude i haven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Michael28

Ellers er der også en mulighed for at bruge denne:

 

http://www.isoaker.com/Armoury/Analysis/1996/CPS2000_images/iS_supersoaker_cps2000_01.jpg

 

Der er nogle hårde skud i, og der er også en missil stråle på siden, som kan affyres. Hver gang den miaver så bare sprøjt en enkelt gang. De synes også det er sjovt, og det afhjælper problemet ret hurtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ellers er der også en mulighed for at bruge denne:

 

http://www.isoaker.com/Armoury/Analysis/1996/CPS2000_images/iS_supersoaker_cps2000_01.jpg

 

Der er nogle hårde skud i, og der er også en missil stråle på siden, som kan affyres. Hver gang den miaver så bare sprøjt en enkelt gang. De synes også det er sjovt, og det afhjælper problemet ret hurtigt.

 

Det var dog utroligt som du gerne vil skyde med ting på kattene... Helt ærligt jeg håber sandelig du er en troll og ikke ejer en kat men en bamse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var dog utroligt som du gerne vil skyde med ting på kattene... Helt ærligt jeg håber sandelig du er en troll og ikke ejer en kat men en bamse.

 

Enig med Henriette. Af de maaaange katte jeg har kendt har der ikke været een der har kunnet lide at blive beskudt med vand (Eller andre ting for den sags skyld). Tænk om den bare går og hyggesnakker og så skal straffes på den måde og skræmmes fra vid og sans!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg tror jeg holder mig fra vandet. desuden elsker min kat vand, så tror alligevel ikke det ville virke :) har dog hørt, at katte ikke tager skade af, at blive sprøjtet på med en blød vandsprøjte til planter, hvis de fx hopper op hvor de ikke må være. det er der nok forskellige meninger om :) men jeg elsker at min kattemis snakker så længe det ikke er fordi der er noget galt. tror efterhånden bare hun vil have opmærksomhed, for hun stopper så snart jeg tager hende op :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,

 

Selvom hun snakker meget.... Så har du styr på hendes alder og i forhold til, hvornår hun kommer i løbetid...?

 

Syntes bare at det vil være enormt ærgerligt for dig, hvis hun i en alt for ung alder kommer hjem med killinger i maven. Og ikke mindst for din mis.

 

Men det kan også godt være, at den søger opmærksomhed fra dig og måske er hun blot bange for at blive forladt.

 

Mvh.

 

Cerise.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...