Hop til indhold

Mærker fra kattegrus.


badgor

Recommended Posts

Hej Alle,

 

Jeg sidder med et lidt sært problem, og tænkte at der måske var nogle herinde som kunne hjælpe.

 

Vi (min kæreste og jeg) har to katte. Da vi bor i en ret lille lejlighed har vi kattebakken ude på toilettet.

Dette har givet os det problem at kattegruset har misfarvet fliserne og fugerne (cement fuger). Er der nogle der kende en metode til at fjerne disse misfarvninger uden at ødelægge fugerne og fliserne? Fliserne er normalt hvide, meget mere ved jeg ikke om dem.

 

PÅ forhånd tak.

 

Mvh Anders.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bruger i rødt grus? For så vil jeg helt klart skifte over til noget der ikke giver mærker/smitter af..

 

Jeg vil umiddelbart prøve med sprinklervæske... Det plejer at kunne tage en masse sjove ting af fliser :)

Ellers har i Hvid eddike på lager så brug det - jeg har i hvert fald fjernet rødt grus før dog ikke fra fliser med hvid eddike.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det røde grus er noget skidt til fliser! Her har vi fortsat aftryk på badeværelsesgulvet, som ellers er skuret og skrubbet med alt fra Grundrens, sæbespåner, universalrengøring- mange gange.

Jeg har ikke rigtig turdet kalkfjerner, men det burde jeg måske.

 

Jeg vasker normalt gulvet i sæbespåner- og så i Grundrens i hver 8. vask eller deromkring, så det ikke bliver for glat. Fliser kan behandles med bilvoks, men det bliver formentlig for glat til gulve!

Fuger kan man købe noget fugefarve til, men det hjælper desværre ikke på fliser.

 

Spinklervæske er bare sprit og sæbe + vand og farve. Jeg laver min egen skærmrens af 1 dcl sprit, 2 dråber opvaskemiddel- og kogt- noget nedkølet vand. Det virker også til spejle og vinduer, men igen: Jeg er tvivl om, det er godt til fliser. Hårdtbrændte fliser kan tåle meget, men de mere porøse kan ikke- og det er tit dem, der misfarves.

 

Lad os høre om det lykkeds! Nu har jeg ikke haft kattebakker på toilettet i over 10 år....:mad:

 

Mvh

Pinny

Redigeret af Pinny
Defekt tastatur
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...