Hop til indhold

Kat laver lort uden for kattebakke..


Recommended Posts

Jeg har en kat som jeg har svært ved at blive klog på og håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.

 

Min kat Luna på 1,5 år bliver ved med at lave lort uden for kattebakken. Det er kun lige uden for kattebakken på den der ting der holder kattekrusen fra at sprede sig i hele huset. Jeg har googlet det rigtig meget og overvejet alle tænkelige muligheder. Har prøvet at skifte kattegrus, det gjorde det bare værre, har prøvet at skifte kattegrusset oftere, det hjalp heller ikke. Jeg har to kattebakker til to katte, den ene kattebakke havde låg, den er fjernet, det hjalp heller ikke. Den eneste ting jeg kan tænke på det kan være er fordi hun ikke kan lide at dele kattebakke med en anden kat. Min anden kat bruger den ene til at lave lort i og den anden til at tisse i. Luna har ingen problemer med at tisse i kattebakken. Det har stået på næsten siden jeg fik hende for snart et år siden...

 

Er der nogle der har nogle gode ideer til hvad det ellers kan være??

Link til kommentar
Del på andre sites

hvad for noget kattegrus bruger du? Jeg er endt med at måtte bruge den billige fra Aldi. Da jeg startede brugte jeg noget fint dyrt noget til 80,- for 12 liter, med krystaller og lala for at indkapsle lugt, men det skulle mine katte fandme ikke bruge, hvis det stod til dem, og det gjorde det så. Men så har jeg prøvet lidt forskelligt, og de er glade for den grove billige fra Aldi til 24,- for 10 liter, og de bruger begge deres kattebakker, men havde et hyr med dem i starten, da jeg troede det dyreste var lig med det bedste :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Henriette, det har jeg også tænkt på, men vores lejlighed er så lille at de 2 vi har allerede fylder så meget. Men måske man bare sku finde plads så man ik sku gå og samle lort op hver dag :(

 

ThomasM jeg bruger en rimeligt dyr kattegrus, 150 kr for 10 kg. Jeg har prøvet en anden kattegrus, det var de der hvide krystaller, men det gjorde det bare værre, det gad min kat slet ikke. Det kan dog være jeg skal prøve noget af det billige selvom jeg ik er meget for det...

Link til kommentar
Del på andre sites

mine vil ikke bruge de dyre, så det er da et forsøg værd, problemet med den dyre jeg købte, var at den var for fin tror jeg, det lod til at de ikke kunne lide det fine sand mennem deres poter, så den billige jeg bruger er ret grov, og den bruger de uden problemer :-)

Tror ikke det er nogen risiko ved at bruge den billige frem for den dyre, den billige er som sikkert mere naturlig end de andre, da de fleste er lavet af en base på moler, og den med krystallerne tør jeg ikke gætte på hvor kommer fra :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

hehe jeg har kun 2 og 2 katte bakker, så det er til at overkomme, men jeg vil hellere have min kattebakke lugter lidt, end at de skider andre steder :D

 

tja tjo, med 8 katte, hvor to af dem er hankatte som er fertile (avlskatte) vil jeg altså ikke have stank fra bakken.

Da jeg i starten selv havde to katte brugte jeg også det billige, men det stank altså for meget til min mening.

 

Jeg vil skyde på hvis jeg brugte det i dag vil jeg skulle smide 5-6 poser (mindst) i den store kattebakke og tømme den helt hver dag, grundet stank. (Er yderst sart hvad lugt angår) - Den store bakke kan du se under galleriet. Det vil simpelthen blive for dyrt. Pt er der 45kg grus i bakken af det dyre (Golden Grey odour - kan købes til 80kr. pr. sæk på jyske udstillinger). Bruger ca 100kr. på grus pr. mdr. med 8 katte (indekatte).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...