Hop til indhold

irritation i bagdelen


Thomas83

Recommended Posts

Hej. Jeg har en stereliseret hunkat på godt et år, der på de seneste dage har opført sig anderledes f.eks så sidder hun ikke på numsen, men sidder nærmest på det ene baglår og så slikker hun sig meget i enden. Efter hvad jeg lige kan se er der ikke noget unormalt at se i enden på hende.

Jeg tænkte lidt på om det kunne være noget orm eller noget?

Hvad ville i råde mig til?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis hun går på bakken og har trængninger uden at der kommer noget ud, skal du finde ud af om det er urin eller afføring hun har problemer med at komme af med.

- Urinvejsinfektioner ses tit hos katte og et af symptomerne er, at de hyppigt går på bakken og prøver at tisse. Endten kommer der små bitte tissetårer eller slet ingen ting. Kommer der slet ingen urin fra hende skal du til dyrlæge snarrest.

- Er det afføring hun ikke kan komme af med har hun jo en forstoppelse. Det kan komme af mange ting. Du kan prøve at købe en microlax på apoteket og give hende. Det er afføringsmiddel. Har det ingen effekt vil jeg anbefale en tur til dyrlægen.

 

Hvis du har svært ved at vurdere hvor hendes symptomer stammer fra (urinveje/tarmsystemet) så syntes jeg egentlig du bør få en tid hos dyrlægen. Du skal iøvrigt holde øje med at hun virker alment vel, spiser og drikker. Hvis hun begynder at gå fra maden eller virke nedstemt vil jeg igen anbefale dyrlæge.

Som du selv skriver, så kan hun jo også bare have orm, men det er vel værd at få tjekket uanset :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes ikke hun virker nedstemt.

Hun bruger ikke kattebakke da hun bare kan rende ud som det passer hende derfor kan det være svært at vurdere hvad der er galt, men jeg kan jo prøve at holde hende inde et par dage med en kattebakke og så se hvad der kommer og ikke kommer.

Vi har for nylig mistet vores anden kat, kan det være af sagn eller noget i den retning, der gør hun ikke kan finde ud af det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...