Hop til indhold

Felin acne?


Mic90

Recommended Posts

Hey alle sammen!

 

Lille coco har haft katte acne i en længere periode uden jeg vidste hvad det var (troede måske det var loppe ekskrementer)

Men ved at det kan udvikle sig rigtig grimt hvis det begynder at udvikle sig i den forkerte retning...

 

Så tænkte på om der var nogle af jer herinde der havde nogle gode (billige) tips til at komme af med det, ville det være skønt hvis i så ville fortælle mig dem! :D

(er ikke glad for at bruge klorhexidin på ham nemlig, da jeg ved det kan svi meget)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har to hellig birmaer der begge har felin hageacne. På den ene er det forsvundet over tid. Den anden har det fortsat. I og med at kattene ikke er generet gør jeg ikke andet end at vaske hagen i en tynd sæbeopløsning engang imellem. Man ved jo ikke hvorfor katte udvikler hageacne, men noget tyder på at det er en keratiniseringsfejl i huden. Dvs. at hudcellerne dør og fornyes hurtigere end normalt. Derved er der en masse døde hudceller der stopper talgkirtlerne og acne opstår.

Har din kat reelle sår på hagen? For hvis huden er intakt under alle de sorte skorper har jeg ikke indtryk af at klorhexidin sviger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...