Hop til indhold

Mit kat angreb mig!! Volsomt!!


tinaboo

Recommended Posts

Hej.

Jeg har en hankat og den er ikke kastreret. Jeg ved ikke hvor gammel den er, da det er en tilløber kat.

I går var min fætter på besøg, med hans nyfødt baby og hans andre børn. Katte opfører sig som normalt og vil gerne snakkes med osv. MEN! da den opdagede denne lille baby, der lagde i auto stolen (eller hvad det hedder) på gulvet, så pustede katten sig op, og fik en virkelig stor hale. Jeg vidste ikke hvad den ville til, så jeg samlede den op, uden at være voldsom eller noget. Det kunne den ikke lide, så den sagde nogle mærkelige lyde! Og den angreb den mig, det hele gik så hurtigt... Derefter smed jeg den ud.. Katten bed mig i ansigtet, så det blødte, og den krasede mig 5 cm i hovedbunden så det blødte. Min kæreste og jeg skyndte os til lægevagten, der fik jeg en vacc. for stivkrampe. Og jeg fik 5 dages antibiotika. Katten bed mig fra toppen af kindbenene og helt til kæben! Og i dag ligner det, at jeg har et voldsomt blåt øje!

Det største problem er, at vi ikke kan få katten fanget! For vi er nødt til at aflive den, det er ikke første gang den har været så voldsom! Den plejer at komme, når jeg kalder. Den gemmer sig på vores stald loft. Når jeg går der op, og den skal se mig, så mijaver den og den vil ikke komme hen til mig, selvom jeg har mad med til den.

 

Har i nogle gode forslag??

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar (: Vi har fået den fanget! og den blev aflivet her i morges.

Efter katten blev helt stor, da den så babyen. Der tog jeg den op som normalt, løftede den med hænderne om brystkassen, og derefter støttede jeg den bagben med min arm. ? Som jeg normalt gør? Den vendte sig og fløj i hovedet på mig ? Jeg skældte ikke ud eller noget, jeg ville bare lukke den ud, så den kunne køle af??

Link til kommentar
Del på andre sites

Katten har aldrig været kastreret og i holder den inde? Den har aldrig været til læge for at blive undersøgt om den har ondt nogle steder. Det kunne være det er derfor den reagerer som den gør når den blev rørt og taget op? Stor hale betyder den er bange… Du/situationen var en trussel for den på grund af noget der skete før eller fordi den ikke stoler på dig/jer.

Katten løber væk og vil ikke have kontakt med jer. Men alligevel forsøger du og finde/fange den for at du kan slå den ihjel på grund af det den har gjort. Hmm håber du får ar i dit ansigt og jeg håber ikke at du/i køber/finder flere dyr, tror det er bedre de bliver smidt i et skraldespand så har de måske en chance

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Ked af det der skete med dig og din kat men for fremtiden(hvis du overhoved får lyst til at holde en kat efter det der er sket), prøv aldrig at lofte en kat som er bange/ føler sig truet og puster sig op/hveser! Hvis du absolut skal så er det i nakkeskind og anden hånd under numsen og så vendt fra dig/med strakte arme. Du skal pleje dine sår grundig da det kan give grimt arvæv pga beskidte klø som katten bruger jo til at grave.

mvh

Dina

Link til kommentar
Del på andre sites

Z&O, dejligt at se folk med så stort overskud som dig. Du har virkelig forstand på andre, både mennesker og dyr. Og jeg kan næsten se kærlighedens glorie over dit indlæg...

(Ironi kan have været i brug)

 

Til trådstarter vil jeg blot tilføje én ting, som endnu ikke er blevet nævnt her. Og som andre måske i fremtiden kan have nytte af:

 

En hankat; specielt en ikke-kastereret én af slagsen, er bange for børn. Specielt killinger, men børn er børn uanset art.

Det er de, fordi bag ethvert barn står en sindssyg mor, som glædeligt vil risikere sit eget liv for at beskytte sit afkom.

 

Det har højst sandsynligt været det, som fik katten til at puste sig op, og komme i den sindsstemning.

Når du så bagefter har løftet den op, så har den været forvirret. Og de lyde den har sagt, har været et forsøg på at fortælle dig at den vil ned, den vil have lov at gemme sig i fred. Og da du ikke reagerede på dette (vi forstår jo ikke Miavsk, så der er ingen bebrejdelse herfra), så har den vendt sig mod dig og fået sin frustration, frygt og spændinger ud.

Og bagefter har den udmærket vidst hvad den har gjort; og derfor ikke turdet komme i nærheden af jer.

 

Klog beslutning at aflive den. Den har på det tidspunkt ikke haft det godt, og så er det synd at lade den leve videre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Z&O, dejligt at se folk med så stort overskud som dig. Du har virkelig forstand på andre, både mennesker og dyr. Og jeg kan næsten se kærlighedens glorie over dit indlæg...

(Ironi kan have været i brug)

 

Til trådstarter vil jeg blot tilføje én ting, som endnu ikke er blevet nævnt her. Og som andre måske i fremtiden kan have nytte af:

 

En hankat; specielt en ikke-kastereret én af slagsen, er bange for børn. Specielt killinger, men børn er børn uanset art.

Det er de, fordi bag ethvert barn står en sindssyg mor, som glædeligt vil risikere sit eget liv for at beskytte sit afkom.

 

Det har højst sandsynligt været det, som fik katten til at puste sig op, og komme i den sindsstemning.

Når du så bagefter har løftet den op, så har den været forvirret. Og de lyde den har sagt, har været et forsøg på at fortælle dig at den vil ned, den vil have lov at gemme sig i fred. Og da du ikke reagerede på dette (vi forstår jo ikke Miavsk, så der er ingen bebrejdelse herfra), så har den vendt sig mod dig og fået sin frustration, frygt og spændinger ud.

Og bagefter har den udmærket vidst hvad den har gjort; og derfor ikke turdet komme i nærheden af jer.

 

Klog beslutning at aflive den. Den har på det tidspunkt ikke haft det godt, og så er det synd at lade den leve videre.

 

Du har da også dejlig med overskud..... I at du siger i din profil "Jeg er 100% dyreven. Jeg vil til hver en tid skide på mennesker, hvis det kræves for at redde et dyr." at du heller ikke kan lide mennesker og fra din kommentar til dette emne, så kan jeg konkludere at du heller ikke synes om dyr der begår fejl(handler narturligt) så ifølge dig skal alle dyr aflives hvis de handler med deres instinkt. Så ifølge din teori burde vi aflive alle mennesker der der begår fejl. Jeg er nu helt sikker på at du har også begået fejl i dit liv...... Trist verden vi lever i og triste mennesker der kalder sig for dyreelskere.... Jeg håber bare at dine katte ikke begår fejl... :(

:(

Link til kommentar
Del på andre sites

Z&O, det var da en yderst mærkelig konklusion du kommer frem til...

Enten så er du blottet for al logik, eller også er du bare en troll.

 

For det første; hvor finder du belæg for at jeg mener at dyr der handler naturligt skal aflives ?

Dyr der ikke har det godt, bør aflives - eller rehabiliteres, hvis det er muligt. Dette udelukkende for dyrets egen skyld.

 

Mine egne katte begår mange fejl. Selvfølgelig gør de det; de er jo katte.

 

Jeg forventer faktisk at få et svar på mit spørgsmål. Jeg forventer også at svaret er sagligt, omend muligvis ukorrekt. Og hvis ikke det kommer, så betragter jeg dig som en troll der fremover skal ignoreres.

 

Til det der står i min profil, kan jeg uden tvivl konkludere at du ikke fatter en bjælde:

Jeg mener præcis det der står, intet andet. Intet mellem linjerne eller udenfor linjerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Z&O, det var da en yderst mærkelig konklusion du kommer frem til...

Enten så er du blottet for al logik, eller også er du bare en troll.

 

For det første; hvor finder du belæg for at jeg mener at dyr der handler naturligt skal aflives ?

Dyr der ikke har det godt, bør aflives - eller rehabiliteres, hvis det er muligt. Dette udelukkende for dyrets egen skyld.

 

Mine egne katte begår mange fejl. Selvfølgelig gør de det; de er jo katte.

 

Jeg forventer faktisk at få et svar på mit spørgsmål. Jeg forventer også at svaret er sagligt, omend muligvis ukorrekt. Og hvis ikke det kommer, så betragter jeg dig som en troll der fremover skal ignoreres.

 

Til det der står i min profil, kan jeg uden tvivl konkludere at du ikke fatter en bjælde:

Jeg mener præcis det der står, intet andet. Intet mellem linjerne eller udenfor linjerne.

 

Hvor kan du se at den omtalte kat som er aflivet ikke havde det godt?? Den har haft det fint indtil ejeren afliver den fordi den har kradset ham i ansigtet. Katten flygtede ovenikøbet fra ham fordi den ikke vil have noget med dem og gøre. Tråd starteren søgte om råd her i forumet til hvordan han kunne fange den så han kunne slå den ihjel bare fordi den havde kradset ham. Jeg ved ikke hvem er troll her og hvem ikke læser hele tråden før man kommer med kommentarer. Hvis du har læst tråden og synes at den omtalte kat alligevel er "syg" og skulle aflives så gentager jeg lige igen( håber ikke dine katte begår fejl). Jeg har ikke tid til og diskutere med uvidende mennesker der ikke har liv og der er bare er på tværs. Jeg kan se at du ikke har det insigt eller værktøjer til at se situationen fra andre vinkler eller respektere andres meninger. Husk det var dig der begyndte og skrive indirekte til mig ikke omvendt. Farvel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Stakkels mitte! Den opfattede vel babyen som farlig.

ALDRIG løfte på en kat i alarmberedskab- heller gå ud og hæld mad- tun- i skålen. Mine har et "allekald", så når de kommer er der godbidder eller tun i skålen.

 

Alle mine er bange for fremmede, nå ja Michel er ikke. Og Blå er ikke bange for industristøvsugeren.

 

Dyr skal tages med det gode, hvis man på nogen mulig måde kan!

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Den kat blev nok bange. Først kommer der et "monster" af en børnestol. Så kommer der et nyt "monster" Et lille barn. Enten blev den bange, eller den blev jaloux. Stolen ville jeg sat på gulvet, så katten kunne få undersøge den først og fundet ud af at den ikke var farlig. Så skulle den ha fåt lov til at se barnet og snuse lit på det. Måske det hadde været løsningen. Det var godt at du fik den aflivet, for en kat der har angrebet, vil gøre det igen på et tidspunkt. Sådsn er dyr.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...