Hop til indhold

2 hunkatte flyttes til nyt hjem med 1 hankat !?....Hjælp, råd og erfaringer søges !


Rianna

Recommended Posts

Hej Katte Forum.

Det er muligt, at jeg skal flytte hjem til min søster om et stykke tid. Da vi begge har katte, vil vi lave en prøveperiode, til at starte med - for at se om det kan lade sig gøre med kattene.

Jeg har 2 hunkatte på 4 og 6 år. De har været sammen siden den mindste kom til....som forældreløs 3 ugers killing. De tolerer hinanden, men er ikke super venner. Den mindste har altid haft lidt adfærdsproblemer, da den jo ikke har haft en mor. De er begge steriliserede, har altid været indekatte, har rolige og omgængelige sind..... undtaget den mindste, som ind imellem kan få nogle flip, hvor hun bliver lidt utilregnelig og kan fnde på at angribe den store, helt uden grund. ( Ikke alvorlige angreb - en flad - skulen - løber efter den anden osv.)

Min søster har 1 hankat, ikke kastereret og udekat. Han er også ganske sød og omgængelig, men er vist en slagsbror når han er ude. ( Har ind imellem en del skrammer )

Er der nogen der har nogle råd, erfaringer - gode og dårlige, fiduser eller andet jeg/vi kan bruge, når vi skal prøve at bringe kattene sammen ???

Link til kommentar
Del på andre sites

kastre hankatten - og så hav tålmodighed - med en sammenføring af katte i den alder kan det tage måneder før de acceptere hinanden.

 

Har han fri adgang til huset via kattelem og du ikke ønsker dine hunkatte skal ud, skal I nok også finde en løsning herpå

 

Helt enig med Henriette. Det er de fokuspunkter du skal have, og især med kastreringen af hankatte. Det er en nødvendighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kan Rianna jo ikke lige bestemme om hendes søsters kat skal kastreres. Det er jo noget hendes søster bestemmer, og måske har hun hverken råd eller lyst til at få katten kastreret. Men det er helt sikkert en rigtig god ide at få den hankat kastreret. Og ellers er jeg også enig med Henriette og McDuck.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kan Rianna jo ikke lige bestemme om hendes søsters kat skal kastreres. Det er jo noget hendes søster bestemmer, og måske har hun hverken råd eller lyst til at få katten kastreret. Men det er helt sikkert en rigtig god ide at få den hankat kastreret. Og ellers er jeg også enig med Henriette og McDuck.

 

Næhh men taget i betragtning med alle de dyrlægeregninger hun i forvejen har pga. hans slogskampe, har hun formentlig også råd til at ordne ham.

Ved at han bliver det, skulle han gerne få mindre lyst til at sloges, da han ikke på samme måde skal kæmpe om territoriumet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Næhh men taget i betragtning med alle de dyrlægeregninger hun i forvejen har pga. hans slogskampe, har hun formentlig også råd til at ordne ham.

Ved at han bliver det, skulle han gerne få mindre lyst til at sloges, da han ikke på samme måde skal kæmpe om territoriumet.

 

Men nu kan Rianna jo altså ikke beslutte, hvad der skal ske med hendes søsters kat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres mening om hankatten :o) Han skal ikke kastereres. Det vil min søster ikke ha'.

 

Jeg havde håbet at nogen havde forslag til selve sammenføringen. Evt. fra egne forsøg.

 

Undskyld men jeg forstår ikke din søster - men nok om det..

 

mht sammenføringen, synes jeg ikke de skal sammenføres - dine er indekatte og har formentlig ikke katteaids og leukæmi, ligesom der er stor sandsynlighed for at han har, da han render ude og sloges meget - katteaids smitter bl.a. gennem spyt. Jeg vil i hvert fald få ham testet (på din regning, hvis du vil være sikker) (Begge sygdomme er dødelige)

Ellers vil jeg lade tøserne få et par rum for sig selv en uges tid og sammenføre dem langsomt med ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...