Hop til indhold

Min kat angriber mig!


tinaboo

Recommended Posts

Hej (:

Jeg har haft min kat i nogle måneder nu. Det er han hankat, som ikke er kastreret.

Når jeg sidder i sofaen, så hopper den tit op til mig, for at snakke. Men der skal ikke meget til, før den bare bider mig i fingerne, ret voldsomt. Selv som jeg nærmest ikke rører den. Når det sker, så tager jeg katten (ikke hårdt eller noget) i nakken, og siger NEJ til den. Og "skubber" den ned. Men min kat bliver så vred over det, så den angriber mig bagefter! Virkelig voldsomt! Dette har den gjort to gange på en uge. Ved ikke hvad jeg skal gøre? Vil det hjælpe hvis den blev kastreret ? Er åben for alle råd og forslag (-:

 

Hilsen Tina

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså det er kun når Jeg rører ved katten, han bider mig i hånden (ved leg), og jeg siger strengt NEJ til ham! så angriber den. (dette sker kun nogle gange, skal det siges!) Lige nu her kom han hoppende op i sofaen til mig, hvor han ligger sig lige i mit skød? Og der er slet ikke noget, og jeg rører og snakker med katten! Og den er meget kontakt søgende og rigtig kælen hele tiden. Det er kun mig den har gjort det ved :-( Synes det er underligt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige meget om det ikke er hele tiden den angriber den er agressiv og skal aflives. Den skal ALDRIg angrebe om du rør ham eller ej. Og ej heller fordi den blir irettesat

 

Jeg er dybt enig med Christina. Tina du bliver nød til at få den kat aflivet. Hverken du eller den er tjent med at leve på den måde.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Og jeg er også 100% enig med de andre. En kat eller hund for den sags skyld som pludselig angriber er på en eller anden måde syg og bør aflives så hurtig som muligt. Dyret har det heller ikke godt med det. Det bedste du kan gøre for dig selv, er at anskaffe en ny kat så hurtigt som muligt og faktisk helst samme dag, som den anden bliver aflivet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså min kat på snart 8 mdr. gør præcis det samme bare ikke imod halsen.. Ved ikke om jeg skal se det som aggresivitet, da han bare lægger sig ned, men så snart jeg begynder at ae ham så begynder han nogle gange at vide, har også prøvet piv og skæld ud metoden men det hjælper ikke :S

 

 

ae'er du ham på maven er du selv skyld i det... En kat passer godt på sin mave...

Link til kommentar
Del på andre sites

hvordan ser jeg det?

 

Hvis der er nogen der sidder dobbelt...

Sylvester herhjemme har haft svært ved at komme af med to af sine, hvor der var snakke om at de skulle rykkes ud hos dyrlægen.

Men jeg er stædig, så i en lille uge hver aften har de fået daggamle kyllinger samt hele kyllingelår. Derefter har der ikke været noget. Heller ikke bideri

 

Og så kræver det selvfølgelig at du kan få lov til at kigge ham i munden :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 months later...

Hej.

Nogen der kan hjælpe mig. Jeg er ejer af verdens dejligste hankat, norsk skovkat. Han er 6 år og kastereret. Jeg har det samme problem som tinaboo, min kat angriber mig og min datter helt umotiveret. Vi kan sidde i sofaen, ligge i sengen og pludselig som et lyn angriber han en af os. Mange gange kommer han kælen hen og vil kæle og vi kæler med ham, men stopper når han giver det mindste tegn med halen. De fleste gange ligger han sig til at sove, men pludselig vågner han og går til angreb. Han starter "blødt" med et lille nip i hånden/armen, men så tager han fat, alle 4 poter med kløer sættes i hånden og tænderne også. Han bider så hårdt at der går hul på huden. Hvis vi flytter hånden INDEN det lille nip så flyver han på hånden/armen. Vi tager ham i nakken og skælder ham ud med et NEJ og sætter ham på gulvet. Han flyver rundt på en 5øre og ørerne helt tilbage og halen går som trommestikker og han flyver på igen. Det kan han gøre mange gange indtil man får skræmt ham væk fordi man bliver så bange for ham. Det samme kan også ske mens vi sover. Han ligger/ sidder ved eller i sengen og helt umotiveret angriber han, også selvom man ikke har rørt ham. Har oplevet han flere gange har hoppet op på min hovedpude for at angribe når jeg har sat ham ned efter 1 angreb, men jeg nåede at rejse mig, tænker tit om han vil gå til angreb på mit ansigt hvis han fik chancen. Min datter er hunderæd for ham og jeg er også meget nervøs efterhånden. Jeg ved han kan mærke det på mig, men det er svært at lade være. Jeg har fået ham undersøgt hos dyrlægen og de kan ikke finde noget på ham, men har givet ham en hormonindsprøjtning i håb om det skulle hjælpe. Deres eneste råd, er at hvis det forsætter, så er der kun sprøjten tilbage. Jeg er mega glad for ham og han har ikke altid været sådanne, det er først kommet inden for det sidste år. Han har altid været utroligt meget kælen og han "malker" mig altid også selvom jeg ikke kæler med ham. Jeg købte ham og hans bror hos Dyrenes beskyttelse som store killinger, og allerede der blev der sagt, at han ikke brød sig om at blive børstet, han angriber, men skulle bare vænne ham til det. Jeg kan stadig ikke børste ham uden han angriber, så han bliver ordnet og klippet hos dyrlægen under bedøvelse 1 gang om året. Hans bror måtte aflives inden for det 1 år pga han havde en tarmsygdom, bylder på tarmene som ikke kunne helbredes.

Håber på nogen kan give et råd som jeg ikke har prøvet og som vil hjælpe for jeg vil gerne hjælpe ham, så han kan blive en del af familien igen. Glemte at nævne at han er udekat og elsker at jage, kommer tit ind med mus.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Rikke.

 

Jeg ved godt, at det ikke er dette svar du ønsker at høre, men læs nu alligevel videre.

 

En kat der angiber umotiveret og uprovokeret er syg. Den har det ikke godt med sig selv. Det er jo fordi, at der er noget der slår klik oppe i hjernen på den, og sådan en kat SKAL aflives. Og hvorfor så det? For det første fordi, det er det bedste for alle parter inkl. katten (den har det ikke godt), og for det andet, så ville du jo aldrig nogensinde kunne tilgive dig selv, hvis den en dag fik skambidt og skamferet dit barn vel? Så ned til dyrlægen med den så hurtigt som over hovedet muligt og få den sprøjte, før katten får skambidt eller skamferet nogen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...