Hop til indhold

Hej allesammen


TrineM

Recommended Posts

Her er min dejlige hitte-hankat Kuglen.

 

sommer 2011 013.jpg

 

Jeg fandt ham i oktober 2009, en kold og blæsende aften på Tølløse Station, hvor jeg skulle hente min lillebror. Han (katten, altså) ville ind under det holdende tog og jeg løb imellem, hvorefter han trak sig forskrækket tilbage under en bænk. Da jeg jo ikke ville skræmme ham, satte jeg mig ned og den bette fyr kom tillidsfyldt hen til mig. Vi tog ham op og bar ham om på den anden side af stationsbygningen, væk fra skinnerne og satta ham ned. Da vi gik hen mod min bil fulgte han snakkende efter, med halen lige op i luften...

Så vi satte os ned og snakkede lidt med ham, og min lillebror sagde "Tag ham med hjem!" Jeg sagde "Ej for pokker, den er jo tam, katte løber jo rundt frit og han bor helt sikkert i nærheden".. efter lidt snak frem og tilbage overbeviste min lillebror mig, med den betingelse at vi med det samme fremlyste ham på dyrenes beskyttelse osv og satte sedler op i hele byen dagen efter.

Hjemme spiste han som om han ikke havde fået mad i en uge og faldt i søvn på mit skød i sofaen med et tæppe om sig. Vi troede da at han var en gravid hunkat, da han ikke var særlig stor, men til gengæld havde en stor kuglerund mave. Ved nærmere gennemsyn fandt vi dog ud af at det var en lille hankat:D.

 

Vi satte et utal af sedler op alle steder i byen, men ingen henvendte sig. Efter en måneds tid slettede jeg alle fremlysninger og tog ham med til dyrlægen hvor han blev vaccineret, øretatoveret og undersøgt. Dyrlægen anslog ham til at være maj-killing, altså omkring 6 mdr gammel. Han mente det muligvis kunne være en af de herreløse katte der holdte til i baggården bag slagteren der ligger lige ved stationen. Et par uger efter blev han kastreret.

 

Han tog meget hurtigt MEGET på i vægt, og jeg havde ham til flere vægtkontroller hos dyrlægen, der anbefalede diverse fodere... dog uden det hjalp. Til sidst blev der taget blodprøver for tjek af skjoldbruskkirtelen og andet, men ingen resultater. Til trods for under 50 gram slankefoder om dagen i 2 måneder tabte han sig ikke.

 

Jeg har nu en meget morsyg og meget kærlig og rolig bette fyr på 2 et halvt år, der vejer over 9 kilo! Dyrlægebesøgene gav intet og han græd og peb hvergang han skulle ha taget de prøver, så jeg har taget den beslutning at han ikke skal igennem mere af det. Nu må jeg erkende at han nok ikke bliver 16 år, men de år han bliver skal han have det godt. Så han bliver fodret som en normal kat nu, og det lader til at han ikke tager mere på. Jeg stimulerer ham og leger med han dagligt så han får rørt sig lidt også.

 

 

Selv er jeg 33 og nyligt flyttet til Esbjerg til min kæreste, som også har kat. Jeg var butikschef hvor jeg boede før, men er nu jobsøgende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Velkommen til :)

 

Lige et råd omkring hans vægt...

Prøv at servere Lux (vådkost) gerne 50-100gram om dagen til ham, det slanker, der er hverken sukker eller korn i. Mine har tabt sig meget da de begyndte at få serveret det, samt de spiser omkring 40-50gram foder om dagen (Her får de RC 37 eller forskellige varianter af Sanabelle)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...