Hop til indhold

Er han bare trodsig over baby i huset, eller er der noget galt?


Namilla

Recommended Posts

jeg har en 2 årig kastreret hankat. Han er jordens største puttegøj og har haft sin faste plads på min mave siden jeg fik ham.

Nu har vi dog fået et barn, og nu er hans "plads" jo for det meste af tiden optaget af en baby... Vi prøver at give ham masser af opmærksomhed, men det kan ikke undgåes at hans liv alligevel har ændret sig noget siden der er kommet baby i huset.

 

Min datter er 5 uger gammel, og der var intet med ham de første 4 uger,men indenfor denne uge, er han begyndt at skide rundt om i huset... Igår sked han i sin seng og idag har han skidt på vores skrivebord og på gulvet... Han har ellers ALDRIG været urenlig, og han plejer at gå til døren for at komme ud, da han ikke rigtig gider bakken... han plejer dog at gå i bakken når vi ikke er hjemme til at lukke ham ud...

 

Men kan det virkelig været trods (det tror min kæreste) når han sådan skider rundt om? Han forsøger jo ikke ligefrem at skjule det, snarere tværtimod fristes jeg til at sige! Eller kan der være noget andet galt med ham? Det er ikke flydende, så det er ikke fordi han har dårlig mave...

 

Hvis han virkelig er trodsig, så kan han vel ikke finde på at gøre vores datter noget? Jeg mener i jalousi...vi er her jo for det meste, men ind imellem ligger hun jo i sofaen eller kravlegården og sover og så benytter jeg oftest chancen til at gøre rent, vaske tøj osv... men det tør jeg jo ikke, hvis der er risiko for at han kunne finde på at gøre hende noget...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville i første omgang tage ham til dyrlæge og få konstateret om han er syg... Når katte pludselig begynder på sådanne ting kan det være tegn på sygdom..

 

Er han rask, kan det godt være stress og utryghed over alle forandringerne.. I har vel ikke skiftet kattegrus for nylig..?

 

Jeg tror ikke at katte kan gøre fortræd i jalousi, jeg tror ikke på at de er så avanceret i deres følelser, de vil i stedet reagere ved at blive stressede, hvilket kan vise sig på forskellige måder alt efter kattens temperament.. Jeg har aldrig hørt om katte som bevidst har gjort en baby fortræd, men i skal selvfølgelig passe på at han ikke hopper op og lægger sig over på baby... jeg tror at hvis i tager det roligt går det over igen, og et barn vil bare så meget glæde af at vokse op med en kat :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for dit svar...

 

Vi har ikke lavet andre ændringer, end at der er kommet en baby til... det giver selvfølgelig lidt mere uro i huset, specielt også fordi hun har kolik, så der er meget skrig og skrål og vi sover på skift, så der altid er en af os oppe hos hende... men han har masser af steder i huset hvor der er ro, og alligevel vælger han at være i stuen hos os...

 

Jeg vil tage ham til dyrlægen for en sikkerheds skyld, men jeg tror nu ikke der er noget galt, da han på alle områder opfører sig nøjagtig som han plejer...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...