Hop til indhold

HJÆLP, min hankat tisser i smug.


MulleogBalou

Recommended Posts

HJÆLP!! jeg er ved at få stress! Jeg har to katte, en han og en hun kat. Begge indekatte (har ikke prøvet at være ude) Den ældste er en hun og hun er 1½ år, den yngste er en han og er 7 måneder. De er begge fra et dyreinternat, så de er begge neutraliseret, vac, øretatoveret. Og jeg fik dem begge som killinger, på de 3 måneder. Og Jeg elsker dem SÅ meget!

MEN den yngste har i flere måneder, tisset på mit tøj, i hjørnerne, på dyner, på poser og den graver mine store planter op og tisser så på det jord.. men det er ikke noget man ser, jeg har kun set den gøre det 2 gange. Men har tørret op, gjort rent MANGE gange! Den laver afføring i kattebakken som normalt, og de har 2 kattebakker.

Jeg har prøvet at tage den hen og lugte til det og i kattebakken bagefter, men det hjælper overhovedet ikke :-( HVAD KAN JEG GØRE?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved godt jeg altid siger dette :) men FØRST en tur til dyrlægen med ham inden vi begynder at tale adfærdsproblemer. Han kan have en urinvejs lidelse der gør at han ikke 'når' kassen eller det har gjort ondt at tisse på den.

 

Du skal vaske alle de steder han har tisset rigtigt grundigt med Rodalon eller UrineOff - katte vender tilbage til det der lugter af dem. Gem alt dit tøj væk, luk døren til soveværelsét (om muligt) eller dæk sengen med et plasticlagen/plastikdug når du ikke er i den. Spray de hjørner han har tisset i og alle dine potteplanter med Feliway.

 

Hvor meget bliver de aktiveret? den kan være stress udløst af kedsomhed. Sørg for at lege en masse med ham og tilbyde ham en masse aktivering på hans mad (F.eks.) et cat activity fun board. Helst skal han aktiveres på al sin tørmad.

 

Håber noget af dette hjælper :) Ellers ville jeg nok - da det nu er så omfattende dit problem - lade det næste skridt være at kontakte en adfærdsbehandler

 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...