Hop til indhold

inde/ude kat


victor1702

Recommended Posts

Hvis den bliver vænnet til det fra den er lille af, ser jeg intet problem i det -

væn den særligt til transportkassen, f.eks. ha´ transportkassen til at stå fremme i hjemme, den kan sagtens bruges som en hule i hverdagen.

 

Jeg vil dog i starten af tilvæningsperioden i sommerhuset bruge en sele til katten, og husk at lære den sit navn at kende så i kan kalde den til jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok.

Det er jo dejligt.

Men kører I i bil eller med det offentlige. vi har nemlig ikke bil så det vil blive med det offentlige og tænker det kunne stresse den, men fedt at den kan lave 5/7 indekat og 2/7 udekat

 

Vi kører trods alt i bil, men jeg mener ikke offentlig transport bliver et problem.

 

Altså det jeg gjorde var at købe en sele og da jeg var hjemme (lejelighed) tog jeg den ud i min lejelighed på de mange områder vi har, der lærte jeg den hvad ude var og at den skulle komme når jeg kom. (det er der mange som er imod herinde, men det var min metode og den hjalp)

Det skal så lige sige vi ventede noget tid før den kom op i sommerhus, da den er 12 uger når man får den, så derfor ville vi lige først have den skulle vænne sig til os, så den kom først i sommerhus 3-4 uger efter, tror nu ikke der sker noget hvis man gør det før, men det er nu meget rart.

 

Og da vi så tog i sommerhus med ham, så forholdte vi os først i baghaven (væk fra vejen) så han vendte sig til det, første gang vi havde ham ude (i sele) mødte han vores nabo katte, og det gik fint i forhold til de er lidt aggresive, så de første par gange kan du have sele på også bagefter kan du lade den gå rundt, evt. kalde den til frokost og lave et specielt kald så den ved den skal komme, vi fløjter fx. på en speciel på og kalder på hans navn.

 

OG jeg ved jeg sikkert får meget kritik for det her, men min kat har halsbånd på når han er ude, da mange i mit sommerhus område tit tar katte til sig og fodre dem hvis der ikke er noget tegn på den har en ejer.

 

Forresten HUSK den skal havet været til dyrlægen inden den kommer ud, så den lige kan blive chippet/øremærket og få sine vacciner og evt. en stereliseing eller kastrering

Link til kommentar
Del på andre sites

OG jeg ved jeg sikkert får meget kritik for det her, men min kat har halsbånd på når han er ude, da mange i mit sommerhus område tit tar katte til sig og fodre dem hvis der ikke er noget tegn på den har en ejer.

 

Og du har HELT ret. Jeg er den første til at kritisere folk som giver deres udekat halsbånd på. Og hvorfor så det? Fordi at MANGE katte kommer til at sidde fast et eller andet sted med dette halsbånd og kan ikke komme fri igen. Så de dør en langsom og pinefuld sultedød. Men hvis du synes dette er i orden for din kat, så skal jeg da ikke blande mig i det. Min kat skal bare ikke være udsat for det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Og du har HELT ret. Jeg er den første til at kritisere folk som giver deres udekat halsbånd på. Og hvorfor så det? Fordi at MANGE katte kommer til at sidde fast et eller andet sted med dette halsbånd og kan ikke komme fri igen. Så de dør en langsom og pinefuld sultedød. Men hvis du synes dette er i orden for din kat, så skal jeg da ikke blande mig i det. Min kat skal bare ikke være udsat for det.

 

Respektere også det, hvis det stod til mig så havde Fonzie heller ikke halsbånd på, men da der er mange "tyve" i mit sommerhus og "godmodigefolk" som tager "hjemløse" katte til sig så tør jeg ikke at lade løbe risikoen.

 

Men kan godt se hvad du mener ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Respektere også det, hvis det stod til mig så havde Fonzie heller ikke halsbånd på, men da der er mange "tyve" i mit sommerhus og "godmodigefolk" som tager "hjemløse" katte til sig så tør jeg ikke at lade løbe risikoen.

 

Men kan godt se hvad du mener ;)

 

Men du tør godt løbe risikoen for at han sidder fast i sit halsbånd og lider en pinefuld død?????

 

Min kat nærmer sig bestemt ikke fremmede, når han er ude.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men du tør godt løbe risikoen for at han sidder fast i sit halsbånd og lider en pinefuld død?????

 

Min kat nærmer sig bestemt ikke fremmede, når han er ude.

 

Nej men nu er din kat ikke min.. Min lille killing går hen til alle og en hver og bliver nusset osv..

 

Så jeg er fuldstædigt ligeglad om du siger der er risiko eller ej.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde faktisk troet flere ville fraråde dig til at lave det arrangement med din kat, men tænker når størstedelen siger det er fint, så må der være noget om det :)

Jeg ville umiddelbart sige at det ikke var en god ide. Har hørt om mange katte der er løbet væk når de er ved sommerhuset eller at de bliver så rastløse når de er inde de 5 dage om ugen.. Men det kan godt være at det er anderledes når det er noget du vænner den til fra den er lille..

Held og lykke med det hele :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde faktisk troet flere ville fraråde dig til at lave det arrangement med din kat, men tænker når størstedelen siger det er fint, så må der være noget om det :)

Jeg ville umiddelbart sige at det ikke var en god ide. Har hørt om mange katte der er løbet væk når de er ved sommerhuset eller at de bliver så rastløse når de er inde de 5 dage om ugen.. Men det kan godt være at det er anderledes når det er noget du vænner den til fra den er lille..

Held og lykke med det hele :)

 

Ja jeg er helt enig med Gudrun, jeg ville heller ikke være tryg ved at have min kat til at løbe rundt i et sommerhuskvarter. Jeg ved nemlig at mange katte kommer væk fra deres ejere fordi der er et eller andet interessant der skal undersøges, og så bliver den væk fordi det kommer for langt væk fra dens oprindelige familie.

 

Jeg kender en sjov episode om en kat der kom på langtur, den var nu ikke med sin familie i sommerhus, men derimod var den skibskat hos en familie som havde en dejlig sejlbåd. Familien lagde til i en Tysk havn i nærheden af den Dansk - Tyske grænse. Katten der var 6 år, havde hele sit liv været vant til at de hver sommer rejste rundt med båden, så den havde sit eget lille rum i båden, og vogtede som en skibshund over båden når dens mennesker var gået i land. En dag så katten noget spændende inde på kajen, og den hoppede selvfølgelig på land, og før den så sig om, var den kommet så langt væk fra det sted hvor båden lå, at den ikke kunne finde hjem igen, så den hoppede ombord på et tilfældigt skib, hvor den gemte sig nede i båden. Ejeren af båden så først katten da de havde forladt havnen, og så ingen anden mulighed end at tage den med til næste havn. Ejerne af katten havde givet den et lille halsbånd på hvor der hang et lille hjerte der kunne lukkes på, og derinde var navn og telf. numre på dem, og også kattens navn. Så da båden kom i havn, kontaktede de ejeren af katten. Katten var imidlertid igen hoppet i land, og søgte forgæves efter dens ejer, men fandt ingen, så den gjorde det samme som før, hoppede igen ombord på en båd, og det samme skete at den først blev opdaget ude på vandet.

 

Katten kom hjem til sine oprindelige ejere efter at have været i Tyskland, Polen, Frankrig og Holland, de sidste var nemlig så fornuftige at lukke katten inde så den ikke smuttede igen. Ejerne af katten måtte hente den i sin bil, der var da gået ca 1 måned efter at katten sidst havde været ombord hos dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...