Hop til indhold

Han/hun?


Cecilie89

Recommended Posts

Jeg vil personligt til en hver tid, til en kælekatte ejer vælge en neutraliseret kat, uanset køn...

En hunkat i løbetid kan være en ekstrem pistilens, de kan strinte (ligesom hankatte), de "råber og skriger" og går og kalder på fertile hanner udenfor (også selvom hun er indekat) - p-piller vil kunne gives, men anbefales ikke i brug i længere perioder, da de er skadelige for katten.

En hankat, ja, han kan i værste fald strinte, det er ikke sikkert han gør det, og så svare han hunkattene som han kan høre.

 

Der er ikke den store forskel på en neutraliseret hankat og hunkat. I hvert fald ikke herhjemme. Men det kommer meget an på hvor du køber katten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Henriette: Okay, tak for det. Jeg har planer om at neutralisere en kat, uanset koen, da jeg ikke har planer om avl. Saa faktisk er det mest interessante forskellen paa de to koen naar de er neutraliserede. Men hvis der ikke er den store forskel er det jo fint. :) Hvad afhaenger det af ifht. stedet hvor jeg koeber katten? Hvori ligger forskellen, og hvad kommer det af?

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. hvor du køber katten...

Køber du f.eks. en kat på landet, som har gået udenfor, er det ikke sikkert at den er kælen, renlig osv. og vil egne sig til at gå som indekat. (gårdkat/huskat)

Køber du hos en opdrætter, kan du være sikker på at katten er renlig, fri for sygdomme osv.

 

Du skal også gøre dig nogle overvejelser omkring hvilken slags kat du vil have - heri også huskat el. racekat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...