Hop til indhold

Kat og hund ???


Misse mor

Recommended Posts

Hej jeg er den lykkelige ejer af katten Tarzan, han er hentet på dyreinternat for 3 år siden. Han er dejlig kat, men ikke helt normal. Han åbner døre, løber ved siden af cyklen som en hund og henter gerne små brikker når vi kaster dem. Vi elsker ham højt, men vi kunne godt tænke os et få et nyt medlem af familien, en hund. Nu er det bare sådan at Tarzan, går til angreb på hunde der kommer forbi, hvor vi bor. Han starter med at gå tæt på hunden, og hovere, pluslig er han så henne ved hunden og givet den en på tuden. Vi har spurgt flere steder, men mest hunde ejer om hvordan de ser vi kan forlige kat og hund. De siger at de mener Tarzan bare fortæller her bestemmer han. Og at hvis vi får en hund, vil der hurtig falde ro på. Tarzan vil helt sikkeret være de der ville ende ud med at bestemme. Vi er nu stadig i vildrede, for hvalpen skal jo helst ikke ende med for meget revet skin og Tarzan skal jo også bliver her, ham kan vi ikke undvære ham. Er der nogle af jer der har erfaringer, høre vi meget gerne fra jer.

Er det en tåbelig drøm også, at få en hund??

 

:confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi fik hundehvalp sidste år, og vores kat på 6år dengang (nu 7), var andeles ikke tilfreds.

Probie (som hunden hedder) er dog ikke blevet skræmt til trods for alle de knubs han har fået af kattene, mest af den ældste kat, som ikke finder sig i noget.

Han får dog endnu et par slag over næsen til tider, hvis han bliver for voldsom :) Han har nemlig ingen anelse om hvor stor han egentlig er i forhold til dem :)

 

Her ses Probie med en lille killing på knap 3uger

attachment.php?attachmentid=46631&d=1313258896

 

 

Hvis jeg var jer, vil jeg ikke være yderligere bange for at tage en hvalp ind.

Tarzan vil helt sikkert vise forståelse overfor en hvalp, fremfor en voksen.

Jeg tror også at grunden til Tarzan er sådan over for hunde, er fordi han ikke vil have de kommer ind på hans område :) Det samme gør mine to fritløbere mod andre hunde, dog intet mod Probie, såfremt han opføre sig pænt.

 

 

OT: Der er intet galt i jeres kat, mht. hans personlighed, herhjemme har vi også kattene med på gåture (cykler meget sjældent) :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Som Henriette siger, så skal du bare lade det gå sin gang. Hunden skal nok lære ikke at komme for tæt på katten. Og du skal ikke blande dig i, hvad der sker. De skal selv finde ud af det. Vi havde en gang en 2 år gammel hunkat som absolut også havde sine egne meninger. Så fik vi en Schæfer hvalp på 8 uger. Det var katten alt andet end glad for. Hvalpen fik en over snuden aller første gang den nærmede sig. Siden holdt han sig langt væk fra katten. Det tog lige over fem uger, før katten havde vænnet sig til hunden, men han fik stadig en over snuden, når han kom for tæt. Katten fortalte ham bare, at her var det hende der bestemte. Det sværeste er IKKE at gøre noget, men naturen har absolut bedst af at gå sin gang. Det er faktisk det samme, når man fører to katte sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres råd, og det er en schæfer hvalp vi gerne vil have. Jeg vil nu glæde mig til, at finde den helt rigtige hvalp. Når man anskaffer sig et dyr, er det jo til døden os skiller, i min verden. Det er nu lidt sjovt Peter, Tarzan er en tro kopi af din kat.;)

 

Nu lever den kat og hunden desværre ikke mere. Det er mange år siden, at hun blev aflivet og hunden døde af alderdom for 5 år siden, men det kunne du jo ikke vide. I dag har jeg en hankat som er af en helt anden natur. Han kan faktisk sammen med både katte og hunde han ikke kender. Men selvfølgelig mere med dem, som han kender. Men som sagt, så skal du ikke blande dig, hvis katten langer ham ind. Det er han i sin gode ret til, og hunden skal nok lære at holde sig væk. Rigtig god fornøjelse med dem begge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er der købt Hund. Vi får en Schæferhvalp, på tirsdag. Manden arbejder aften, så ikke noget med at være alene hjemme. Hele familien glæder sig, det bliver nu spændene at se hvordan Tarzan tar det. Til at starte med får Hvalpen kun lov at være i køkken og bryggeres., så har Tarzan og fri zoner :D

 

Tillykke med den nye hund.

 

Der er absolut ikke nogen grund til at holde hunden i køkken og bryggers. Det er synd, at den ikke kan være, hvor I er. Det har hvalpen brug for. Katten skal nok sætte sig så meget i respekt, at hvalpen kun nærmer sig katten én gang. Hvalpen får et slag over snuden, og så har den lært det en gang for alle. Og katten finder meget hurtigt ud af, at hvalpen ikke kan komme op, hvor katten kan komme op. Så ingen grund til at spærre noget af. Hvalpen har brug for at være i nærheden af jer for at føle sig tryg. Ellers kan man som Henriette har gjort, lave ét rum, hvor hunde ikke har adgang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...