Hop til indhold

med eller uden stamtavle - fortsat (:


Recommended Posts

Hej alle!

 

Har før lavet en debat med spørgsmålet, om jeg skulle vælge en kat med, eller uden stamtavle. Jeg kom frem til at vælge en med, og har også fundet den søde lille kat. På lørdag skal jeg op og kigge på ham, og meget gerne have ham med hjem, hvis jeg får lov at sælger :)

Jeg har nu modtaget kontrakten, og har lige nogle spørgsmål.

 

I kontrakten var der blandt andet nogle punkter der hed:

 

2. Skulle katten mod forventning ikke falde til i det nye hjem, tages den gerne retur. og pengene retuneres, dog minus depositum. Køber betaler omkostninger ved tilbagelevering

3. Ved omplacering eller aflivning af katten, skal jeg kontaktes inden og tages med på råd.

4. Jeg har forkøbs ret til katten. prisen er 1000kr såfrem sundhedsundersøgelser og vaccinatiner er overholdt og katten er sund og rask.

5. Overholdes vilkårene ikke, accepterer køber at betale en bod til sælger, svarende til kattens fulde købspris.

7. Sælger står til rådighed med råd og vejledning ang. foder og pasning.

 

Jeg har overvejet sagen lidt, og jeg tænker om det kan være rigtigt at der stadig skal være så meget kontakt med sælger, efter købet er overstået? Er punkterne normale, eller lidt overdrevne. Har aldrig købt kat med stamtavle før, så ville bare høre om det er normalt, for så har jeg intet problem med det :) Håber i kan hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle!

 

Har før lavet en debat med spørgsmålet, om jeg skulle vælge en kat med, eller uden stamtavle. Jeg kom frem til at vælge en med, og har også fundet den søde lille kat. På lørdag skal jeg op og kigge på ham, og meget gerne have ham med hjem, hvis jeg får lov at sælger :)

Jeg har nu modtaget kontrakten, og har lige nogle spørgsmål.

 

I kontrakten var der blandt andet nogle punkter der hed:

 

2. Skulle katten mod forventning ikke falde til i det nye hjem, tages den gerne retur. og pengene retuneres, dog minus depositum. Køber betaler omkostninger ved tilbagelevering

3. Ved omplacering eller aflivning af katten, skal jeg kontaktes inden og tages med på råd.

4. Jeg har forkøbs ret til katten. prisen er 1000kr såfrem sundhedsundersøgelser og vaccinatiner er overholdt og katten er sund og rask.

5. Overholdes vilkårene ikke, accepterer køber at betale en bod til sælger, svarende til kattens fulde købspris.

7. Sælger står til rådighed med råd og vejledning ang. foder og pasning.

 

Jeg har overvejet sagen lidt, og jeg tænker om det kan være rigtigt at der stadig skal være så meget kontakt med sælger, efter købet er overstået? Er punkterne normale, eller lidt overdrevne. Har aldrig købt kat med stamtavle før, så ville bare høre om det er normalt, for så har jeg intet problem med det :) Håber i kan hjælpe.

 

Altså du behøver jo ikke at have så meget kontakt med sælger efter katten er købt.. Det er jo kun hvis du tager beslutninger fx. aflivning osv. Så skal opdrætteren med ind og være med, for det er jo en med stamtavle så jeg syntes kontrakten er helt fint ;) Kender selv nogen tæt der opdrætter en sjælden hunde race og en af deres købere aflivede "deres" hund, uden at få vedkommende med og det kan der faktisk lægge sag an, især fordi hunden var så ung og grunden til den blev aflivet var pga. den var "ustyrlig" hvilket jeg mener er ejernes skyld da hunderacen er stor og rolig..

Men til sagen, jeg syntes det er en fin kontrakt, selvom jeg ikke har købt kat med stamtavle og skrevet under på nogen kontrakt, skriver jeg stadig med ejeren og sender billeder så hun kan se Fonzie's udvikling, da hun virkelig knyttede sig til ham :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...