Hop til indhold

Jeg blev missemormor i formiddags


Chilimus

Recommended Posts

Efter en aften med en masse vandring gik vi i seng og Sherry indtog skuffen ved siden af min seng.

Men kun for en kort stund - så vandrede hun videre.

 

Jeg vågnede i morges ved at min mand fortalte at hun var kravlet ind under og op i sofaen.

Og der skulle hun ihvertfald ikke lægge sine killinger, så vi kaldte hende ud og med held.

 

Da jeg havde klædt børnene på kaldte Sherry på mig og jeg fulgte hende ind til skuffen.

HUn lagde sig til rette og miavede lidt til mig.

 

Jeg var nødt til at servere morgenmad for børnene, så jeg forlod hende.

Men det ville hun ikke have - 30 sekunder efter stod hun i køkkenet og miavede af mig.

Jeg fulgte efter hende ind til skuffen og vi snakkede lidt sammen.

 

Meen jeg måtte jo videre i rutinerne.

Det syntes Sherry ikke om og trådte igen an i køkkenet og kaldte krævende på mig!

Hmmm jeg var ved at fatte alvoren og gav min store pige besked på at tage styringen i køkkenet og fulgte med ind i soveværelset.

 

Sherry fik tydelige veer og den første killing kom med numsen først.

Jeg måtte hjælpe hende og hev i halen sammen med hendes presseveer og efter næsten 25 minutter kom første killing ud - gudskelov levende og sprællende.

 

en time efter kom killing 2 - igen med halen først.

Også her måtte jeg hjælpe hende, men det gik dog nemmere.

 

en time mere gik og killing 3 kom til syne - endelig en med hovedet først!

 

20 minutter efter kom nr 4 og så var hun TRÆT.

Jeg tilbød hende en æggesnaps og hun sluprede det i sig!!

 

1½ time efter ville jeg fjerne noget af alt det våde og mens jeg fjerner det opdager jeg en varm nr 5 killing stadig i fosterhinden.

Sherry havde slet ikke sagt noget - så jeg blev meget overrasket!

Hun gad ikke rigtigt gøre det færdigt, så jeg ville hjælpe, men det var ret svært da den stadig var koblet på den ufødte moderkage.

Hun lå bare og slikkede tilfældigt på de andre killinger, så jeg fjernede dem lidt og løftede hendes hoved ned til den lille nye - og så tog hun sig sammen og fødte moderkagen. Åd den og slikkede killingen lidt.

Men hun var træt, så jeg tørrede den for hende.

 

Så 5 killinger fik vi!!!

 

Allesammen sorte og hvide og de ser næsten ens ud, så jeg har virkelig nærstuderet dem for at finde forskelle - så jeg kan kontrol veje dem.

 

De vejer mellem 106 og 127 g - så de er vist fine:D

 

Nu ligger de og putter i skuffen <3

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...