Hop til indhold

Døv killing


Sjaask

Recommended Posts

Jeg fik min killing, Toast for godt en 3 ugers tid siden, og han er faldet mægtigt godt til, men efter at have læst adskillige steder at det ville være godt at have 2, har jeg nu været på udkig efter en legekammerat til ham.

 

Jeg har fundet en super fin lille hunkilling på samme alder som ham selv, 4 måneder. Hun er dog desværre døv, og det får mig til at tvivle på om det måske alligevel ville være for stressende for en døv killing at skulle hamle op med vildbassen Toast.

Er der nogen af jer der har erfaring med døve katte? eller måske har lyst til at komme med et bud på om jeg bør finde mig en anden legekammerat?

Link til kommentar
Del på andre sites

Uden nogen erfaring inden for området så synes jeg at en vildbasse legekammerat er bedre end ingen legekammerat.

Katte der vokser op sammen, kan blive fantastiske venner.

 

Da vi købte vores kat, købte vores nabo også en og det er guld værd at se dem sammen, når de mødes ude på terrassen.

Hun er jo selv lille og legesyg og selv om hun er døv så har hun jo stadig sine andre sanser.

Måske kan hun ikke høre hvornår han springer på hende ( i leg), men så lære hun måske at lægge mærke til andre ting der indikere hans krumspring.

 

Jeg ved det ikke, men i mine øjne så er et liv i kammeratskab bedre end et liv i ensomhed...

Håber nogen med en døv kat kan komme med et klart svar ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa :)

 

Jeg har ikke erfaring med døve katte, men jeg har (mine forældre har) en døv hund.

 

Min hund ville jeg aldrig sætte sammen med en hvalp, han ville aldrig få fred. Min hund elsker selskab og mange bliver overrasket når de får at vide han er døv, men hvis han fx ligger og sover bliver han meget nemt forskrækket hvis vi rør ham.

 

Jeg ville være meget påpasselig med at sætte en døv killing sammen med en "almindelig" killing, jeg tror det vil stresse den at den aldrig ville få ro.

 

Du kan evt. læse mere om at leve med en døv kat her:

 

http://www.handikat.blogspot.com/

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror jeg prøvet at høre dem der har skrevet handikat om deres mening også. :D

 

Jeg fandt hende på et internat, hvor der bl.a. står om hende at hun er legesyg, samt. at Toast selv kun har sine energiske højdepunkter i højst en halv times varighed, derfor tænker jeg umiddelbart ikke at det at få ro vil være et problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft en døv kat og det gik faktisk ikke særlig godt, jeg måtte levere den tilbage til internatet...

 

En døv killing kan ikke høre når den anden killing kommer tromlende og vil blive lige forskrækket hver gang... Jeg ville kun sætte den sammen med voksne katte..

 

Jeg måtte levere min kat tilbage fordi den hylede hele natten, hver nat.. efter tre måneder gav jeg op og måtte aflevere den smukke hvide mis tilbage til internatet.. den kom på landet hvor den kunne komme ud om natten...

Link til kommentar
Del på andre sites

Åh dilemma, mon man kan få en kat fra et internat på prøve for at se hvordan det ville gå?

 

Jeg fik svar fra handikat, som synes at jeg skal prøve at satse på at det går.

 

Det lyder måske lidt stygt, men hvis katten hele sit liv går og bliver småforskrækket, så vænner den sig vel til det. Med hensyn til leg, kan den jo -som nævnt- aflæse kropssprog, og vil sikkert vænne sig til det i høj grad netop fordi den er døv.

 

Jeg prøver at kontakte internatet for at høre hvordan den reagerer sammen med de andre katte derude, den deler vidst nok bur med en 2-3 andre killinger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...