Hop til indhold

Killing i nyt hjem.


Meissner

Recommended Posts

Hej alle samnen.

Har desperat brug for råd / vejledning - da jeg desværre står med tanker om at kører min killing tilbage til min moster jeg købte hende af.

Jeg har for to dage siden hentet den dejligste lille killing knap 13 uger og fået hende installeret i min lejlighed på 1 sal. (Hun skal være indekat/ har været vant til at komme lidt ud før!). Desværre føler jeg mig utilstrækkelig i hvad jeg kan byde hende. Hun har et helt rum fyldt med legetøj og klatretræ, så der er rigeligt at tage sig til. Men desværre giver mit job mig variable arbejdstider , så jeg oftest er væk i perioden mellem 07.30-16.30 eller 09.30-19.00 stykker. Om natten når jeg skal sove er hun bandlyst fra soveværelset, og hun starter gerne natten med at pive lidt foran døren ca. 5-10 min, så falder hun også til ro. Men om morgenen har hun været vant til at blive lukket ud omkring 06.30 hvilket nu fører til at hun vækker mig med en skingrende miaven foran døren mellem 06.30 - 07.00 (og stopper ikke) - det skal siges jeg ikke er det vilde morgen menneske. Jeg står så op og sætter hende i bakken da jeg jo godt ved at det nok er det. Men hun kravler konsekvent ud og vælger at tisse på enten en pude eller f.eks et tæppe :/ jeg ved vi begge lige skal vænne os til forandringerne, men jeg er i tvivl om det alligevel kommer til at passe ind i mit liv. Det jeg gerne vil spørge om, er om der er andre her der har erfaring med at få en killing med hjem der tidligere har været lidt ude, samt været vant til en mor + tre søskende og nu skal være alene i lejlighed?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved du hvad, jeg synes faktisk også det vil være alletiders gode ide, eller rettere den bedste ide at levere den kat tilbage hurtigst muligt og så lade være med at anskaffe kat så længe dit liv er som du beskriver og inden for de rammer du tilbyder den.

 

Bare det at katten tidligere har fået lov at komme ud fortæller, at der ikke bliver en succehistorie ud af din ugennemtænkte anskaffelse.

 

Men det skal være NU, at du leverer den tilbage inden den tager for meget skade på psyken og inden den omdanner hele din lejlighed til en stor kattebakke ...og inden de andre katte har glemt den og vil betragte den som en fremmed

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig med Felis, omend ikke ud fra betragtningen om, at katten har været vant til at komme ud, men fordi du simpelthen er for lidt hjemme!

 

Og når du er hjemme stimulerer du ikke katten nok: Legetøj er fint, men du skal også være med til at lege- ellers er det bare ikke sjovt for katten.

 

Få dig et akvarium, hvis du endelig vil have dyr, men lad være med at anskaffe dig andre dyr før du, enten har siftet familie- eller fået kortere arbejdstid. Du er for meget væk til, at der er overskud til et dyr, der kræver så meget socialt, som en kat rent faktisk gør.

 

Katte er "deres egne"- men det betyder ikke, de er sig selv nok!

 

Mvh

Pinny-

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...