Hop til indhold

Frontline VIRKER IKKE...


Z&O

Recommended Posts

hej katteforum

 

Vi vil lige dele vores oplevelser som vi har haft med lopper. Vores kat Coco fik lopper ca. 3 måneder siden. Han var irritabel, vi var irritable og hele familien blev bidt konstant på benene/maven. :mad:. De første par dage synes vi at han opførte sig underlig. Efter nærmere undersøgelse så jeg sort loppe på ca. 3 mm løbe rundt på hans mave. Ind til lægen så får vi Frontline Vet. Vi kunne se effekten med det samme der mange faldt af. Vi gjorde rent og rent. Tæpper, puder, dyner, støvsugning 2 gange om dagen osv osv. Vi var helt besat og følte os som detektiver der var på jagt efter lopper. 2 Dage efter behandling virkede det som de var væk. 4 dag så jeg en igen gå frit på ham som intet var sket. Coco er meget rent kat og i den periode med lopper, har han holdt sig væk fra os hele tiden. Hans dag gik med bidning af de kroplige dele han kunne nå. Han stoppede med og spise. Ind til lægen igen. Vi fik denne gang capstar piller for og få de lopper der en på ham væk. DET virkede og Coco var loppefri for første gang. Tid til Forntline igen. måned nr 2. Efter 3 dage var de tilbage igen. Vi ringer til frontline og vi får og vide at der kunne gå op til 5-6 måneder før man kan se effekt:p:rolleyes::mad:(Køb i bare mere af vores crappy produkt). Nu er det nok ringer til anden dyrlæge og jeg får Advantage. dag nr. 2 efter behandling med advantage var alle lopper væk. Vi følte os så dumme og vi kunne have sparet helt masse "energi" på dette. Så til alle jer med samme problem brug Advantage. Håber vi sparer nogen masser frustrationer og tid/penge. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for oplevelsen. Som jeg altid har sagt frontline er noget dyrt l.o.r.t.

En ting er at det ikke virke ordentlig, men kattene kan også blive rigtig syge af det, og bliver hurtige allergiske over for det.

 

Håber Coco har det godt nu. Jeg vil nok fortsætte med en pipette to mdr. endnu, for en sikkerhedsskyld, da de små bæster virkelig kan gemme sig i alt..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ihhhhhh... jeg opdagede en loppe på min killing da jeg fik den og løb ned hos dyrehandleren og købte----------- frontline-----grrrrr

 

Jeg tænkte at det var en lille kat så en hel pipette måtte kunne klare det.... men nej, da jeg redte den lige før, fandt jeg en levende loppe...

 

Nu kan jeg smide resten af de dyre dråber ud og købe noget Advantage... og da de to gamle katte vejer over 5 kg skal jeg købe to pakker :(

 

Jeg overvejer lidt at prøve at dosere efter den metode tidligere beskrevet her inde, for at spare lidt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

 

 

Ikke smide giften ud, men aflevere det, hvor du har købt det. (det er nok også det, du mener).

 

Jeg har længe undret mig over, at Frontline ikke er blevet taget ud af handelen, for så vidt jeg kan se på diverse kattefora, har der været problemer med det i årevis.

Det er jo vigtigt at behandle mod lopper hurtigt, inden problemet vokser. Og så er det jo "nydeligt" at katteeejere behandler med Frontline, og selvfølgelig regner med, at så er lopperne på retur ... mens lopperne så bare formerer sig....

 

De fleste apoteker og dyrebutikker (her i Århus i hvert fald) forhandler kun Frontline, og når man så spørger dem, om de aldrig har hørt om, at det ikke virker, så svarer de altid nej :S. Dét undrer mig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

 

Jeg overvejer lidt at prøve at dosere efter den metode tidligere beskrevet her inde, for at spare lidt...

 

Håber du kan overskue den (måske rigeligt) udførligt beskrevne metode ;)

 

Ellers mere enkelt: med en kat på 5 kilo, skal du bruge 0,5 ml. Dvs. der bliver til 5 behandlinger i én pipette med 2,5 ml :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 months later...

Vi har samme problem med lopper. Frontline virker rimeligt på hundene, men den til katten virker slet ikke.

Hun har nu fået sår alle de steder hun kan kradse sig, hvilket jeg er ked af.

(altså ikke alvorlige sår).

 

Er det for tidligt at prøve advantage efter det er 3 uger siden hun fik frontline?

 

Mvh. Pjuske

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har samme problem med lopper. Frontline virker rimeligt på hundene, men den til katten virker slet ikke.

Hun har nu fået sår alle de steder hun kan kradse sig, hvilket jeg er ked af.

(altså ikke alvorlige sår).

 

Er det for tidligt at prøve advantage efter det er 3 uger siden hun fik frontline?

 

Mvh. Pjuske

 

tre uger er fint :) så jeg synes da I skal prøve

Link til kommentar
Del på andre sites

Det tror jeg så at vi vil gøre. På søndag har de medlems arrangement hos en af dyrehandlerne med 20 procent rabat på alt, så det passer fint.

 

Jeg var nu lidt for hurtigt ude med at det hjalp på hundene, for har opdaget at de allerede har fået lopper igen. Troede ellers det havde hjulpet, fordi det var en anden dosis de fik. Hvilken erfaring har du i forhold til din hund, henriette?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det tror jeg så at vi vil gøre. På søndag har de medlems arrangement hos en af dyrehandlerne med 20 procent rabat på alt, så det passer fint.

 

Jeg var nu lidt for hurtigt ude med at det hjalp på hundene, for har opdaget at de allerede har fået lopper igen. Troede ellers det havde hjulpet, fordi det var en anden dosis de fik. Hvilken erfaring har du i forhold til din hund, henriette?

 

Jeg bruger bayvantic (staves?) til hunden og advantage til kattene. Jeg har endnu til gode at se en loppe, skal lige siges at jeg kun behandler hvis jeg ved at nogen i vores omgangskreds har lopper eller jeg har set en.

Huset er jeg begyndt at behandle hver anden måned med biospotic (staves?) kan købes hos petdreams.dk vi har ca 140m2 og en flaske holder ca 3-4 behandlinger af hele huset. Og så gør det ikke skade på dyrene. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...