Hop til indhold

p-piller til katte


Katrin

Recommended Posts

det er første gang jeg har en hunkat, har kun haft hankat, så jeg kender ikke en disse til de søde hunkatte. Om hun har været i løbetid, det ved jeg ikke. Men det er måske noget jeg ikke kan undgå at blive opmærksom på, eller hvad???

Hun skal ikke bruges til avl her og nu. Men jeg har tre drenge som gerne vil have at hun skal have killinger, men så skal der jo lige findes nogle søde ejere til dem inden. Vi får se hvad det bliver til det. Tror ikke det er så svært at få dem afsat, fordi der er mange der søger killinger her hvor vi bor.

Men hvad for nogen bivirkninger er der????

Som sagt, kender jeg ikke noget til hunkatte, vi har også en kastreret hankat.

 

Katrin

Link til kommentar
Del på andre sites

De fleste hunkatte vil være utrolig opmærksomheds søgende under løbetiden, de vil også mange gange være højlydte. Dermed ikke sagt at de alle sammen er det. Er hun ude/inde kat? Kan hun allerede være drægtig, da du så formentlig ikke har opdaget løbetiden, de fleste bliver kønsmodne omkring de 6-7mdr.

 

Jeg synes personligt det er synd for en kat at få killinger fordi ejeren synes det, undskyld... Men se lige alle disse annoncer http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/huskat

og nej det er ikke nemt at komme af med killinger. Internaterne er også i denne periode fyldt op til randen, hvis ikke overfyldte af killinger, og katte som er blevet kasseret, da ferien nu er slut og folk ikke gider have kat alligevel....

P-piller:

Ikke alle katte kan tåle P-piller. En del katte kan ændre psyke og blive agressive eller få ændret adfærd. Bivirkninger i form af sygelige forandringer i livmoder, æggestokke og mælkekirtler kan ikke udelukkes.

Drægtige katte skal ikke have P-piller, fordi medicinen kan forhindre en normal fødsel.

 

Kilde: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=857/sprog=1/grp=2/menu=2/

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu bor jeg på færøerne, og her er det ikke så svært at komme af med killinger, men bare rolig, hvis ikke vi finder ejere inden, så kommer der ingen killinger:).............vi ved hvad vi gør...........og eftersom jeg elsker katte, så kunne jeg ikke drømme om at gøre noget, jeg ikke kan stå inde for og er bedst for katten :)

 

Tusind tak for dine svar og bekymringer:)

Jeg vil så kontakte min dyrlæge i morgen og høre hvad han siger.

 

Katrin

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik p-piller til min hunkat af dyrelægen, som sagde jeg skulle begynde at give dem til hende i december for at forhindre løbetiden i foråret. (Løbetiden følger ofte lyset og forsvinder om vinteren)

Min mispige er født i april, så dyrelægen vurderede at hun ikke ville gå i løb før til foråret.

 

Dyrelægen frarådede at lade hende gå for længe på p-piller, jeg ønskede på daværende tidspunkt at vente med killinger til hun var 2 år og det kunne dyrelægen lige gå med til.

Nu har jeg så startet killingeprojektet et halvt år før først planlagt og vi venter os et kuld til september <3

 

De vil være afsætningsklar til jul, på den måde undgår jeg sommerhuskillinger.

 

Jeg synes at p-piller er ok til at kontrollere løbetiden i en periode, men jeg regner med at sterilisere min mispige efter dette kuld - med mindre de bliver så fantastiske at jeg er nødt til at gøre det igen <3

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det der med p-piller. Jeg arbejder sammen med en, der har givet sin kat p-piller i 8 år, men kun en halv pille hver gang. Hun siger at katten aldrig har haft problemer af noget som helst. Det har virket fint.

 

Tilbage til min kat. Hun har fået en lille mave, så nu er jeg spændt på om den kommer til at vokse mere. Eller om det kun er fordi hun er ved at blive voksen. Vi får se :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...