Hop til indhold

Klikkertræning - belønning?


Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg er lige så stille startet op med klikkertræning, og heldigvis har det fanget hans interesse. Jeg tænkte om nogle kan anbefale nogle ordenlige godbidder der både er "sunde" og smager god?

Har lidt svært ved at gennemskue godbidsmarkedet, og vil nødigt give ham noget knap så godt :-)

 

IMG_4477.jpg Vh "mor" og Preben :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Klikkertræning er en rigtig god idé. Jeg købte min klikker i Maxizoo for ti kroner. Belønningen er bare det billige foder fra Fakta, som koster fjorten kroner for halvandet kilo. De er ganske små, og det er også dem, som jeg bruger i hans aktivitetskugle. Normalt fodrer jeg aldrig med tørfoder, men som små godbidder er de helt fine.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min får tørfoder som hovedkost (Hills Science til killinger). En gang i mellem får han lidt tun eller torskerogn, men som hovedregel bare tørkost.

Hvad giver du i stedet?

 

Katten er et rovdyr og derfor, så får han råt kød. Det er oksekød, kalun (Koindermave og indvolde), HELE rå kyllingelår (nogle gange dybfrosne), og forskellige former for ben (f.eks. nøgleben, alt efter hvad slagteren har liggende). Jeg køber ethundrede kilo kød ad gangen og betaler ca. tolv kroner pr. kilo. Katten skal have ca. ti procent af sin vægt indtil den er seks måneder. fem procent af sin vægt indtil den er ca. 12 måneder og derefter skal den have ca. 2 procent af sin vægt. Det har gennem min kats opvækst svaret til ca. ethunderedehalvtreds gram kød om dagen fordelt på to måltider. Derudover så får han selvfølgelig også, hvad han selv fanger, da han er en udekat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...