Hop til indhold

Så er der liv i den lille lejlighed!


Recommended Posts

Hej folkens.

 

Jeg har "lejet" mig to små killinger på cirka 6-7 uger, som jeg skal passe indtil de er klar-parat til at komme ud til en ny og heldig familie.

 

Killingerne ved godt, hvordan man bruger en kattebakke, men de har været vant til at stå i et bur, hvor kattebakken altid har været lige ved siden af. Sådan er det jo ikke hos mig. Jeg har sat kattebakken i en stor papkasse sammen med nogle håndklæder og deres mad/vand - jeg håber, at de med tiden vil se det som deres "hule", hvor de kan hygge sig. Jeg fik dem i går, og i dag skete det første lille tisseuheld på køkkengulvet. Jeg sætter dem engang i mellem i kattebakken i håb om, at de kan huske hvor den er, men de synes vist ikke at mit forsøg på at gøre deres "hule" så hyggelig som muligt er særligt vellykket - dvs. de smutter ud og tager sig ikke af kattebakken. Er jeg for utålmodig og bør bare sætte min lid til, at de nok skal opdage, hvor kattebakken er?

Jeg vækkede killingerne klokken 9 i morges (de havde brugt kattebakken i løbet af natten - men muligvis kun fordi vi havde lukket kassen til? Naturligvis med mange skårne huller i kassen til luft og lys!) Nu er klokken næsten to, og udover uheldet på køkkengulvet, har de ikke vist tegn på at skulle tisse.. Det kan jeg ikke helt forstå, så, som sagt, ved jeg ikke, om de bare ikke skal tisse, eller om de simpelthen ikke kan finde kattebakken.

 

Giver det nogen mening? :P

 

Jeg læste et sted, at man skal tage killingen og nulre den med vat mellem benene, ligesom man gør med flaske-killinger, over bakken - dur det med killinger i den alder? Er det overhovedet nødvendigt?

 

Katteknus fra Janne og de to små (som flittigt springer rundt på tasteturet ved enhver given lejlighed!)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henriette.

 

Tak, for dit svar. Det viste sig, at jeg åbentbart var lidt for utålmodig - de har fundet kattebakken og den bliver flittigt brugt! (Desværre har de fundet et hjørne i køkkenet, som åbenbart også er et perfekt tissested... Så nu er den dør lukket!)

Vi håber, at de snart vil bruge den indrettede kasse til hygge og søvn, da vi er lidt nervøse for, om de fryser, hvis bare sover på gulvtæppet.

 

Hvor ser din killingegård bare god ud - havde jeg pladsen, ville jeg også rigtig gerne have det til at se sådan ud. Selvom jeg mistænker de små kræ for sagtens at kunne kravle over. De har vist sig at være uhyre dygtige til at klatre!

 

Janne - lykkelig kattemor

Link til kommentar
Del på andre sites

Der hvor de har tisseet på gulvet kan du vaske med hvid eddike, så fjernes lugten helt og de vil ikke kunne lugte at der har været tisset der, og vil formentlig holde op med at gøre det...

 

 

Og så vil jeg da godt anbefale dig at købe en nullerputseng til misserne

Men ellers tror jeg som ikke de fryser af at ligge på gulvet :)

 

Her ses to af mine plejemissere fra sidste år (ca 4-5uger her) sammen med min egen store killing, Ares, han er fyldte 1 år d. 22. maj.

Nullerputseng

attachment.php?attachmentid=30214&d=1291453702

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor ser den god ud! Sådan en vil jeg lige kigge efter :) De har fået en transportkasse med tæpper i og ovenpå - den er de meget glade for. Tak, for dine gode råd! Du lyder som om, du bare har tjek på det med katte og killinger! :)

 

Tak :)

 

Du kan bestille en hos hittekat.dk :) i lige de farver du godt kunne tænke dig og i den størrelse du ønsker :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...