Hop til indhold

Muligvis ny katte ejer


Nadia

Recommended Posts

Heej allesammen :)

 

Jeg faldt over denne super gode side, da jeg var ved at undersøge om min kæreste og jeg skal have en kat.

 

Jeg er i tvivl om, om en kat vil passe ind hos os. Til august flytter vi i lejlighed, så det vil være en indekat, hvis vi skal have en. Jeg ved dog ikke om det vil gå med katten da jeg allerede har fire nymfeparakitter - hvad har i af erfaring med fugle og katte? Det er faktisk min kærestes ønske at få en kat (jeg elsker også katte, og synes rigtig godt om ideen), jeg har jo mine fugle (som jeg fik før min kæreste). Jeg vil ikke af med fuglene, men jeg vil gerne opfylde min kærestes ønske.

 

Han har flere gange sagt han gerne vil have kat, men nu har vi fået muligheden da en fælles ven forventer killinger om ca 2 uger. Det ville jo være en rigtig god mulighed, da vi så ville kunne følge killingens liv fra starten af.

 

Hvad vil i sige, kan en killing lære at mine fugle er et no-go?

 

Venlig hilsen

 

Nadia

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej og velkommen til Nadia

 

Jeg tror ikke at det vil være noget problem, med fuglene og katten, den lære jo fra killing af de også har lov til at være der. Og så er det jo alletiders tv for katten :P

 

Hvis I skal have en indekat, skal killingerne være indekatte fra de er fødte, det gør det i hvert fald nemmere, og mere sikkert at katten trives indendøre, derudover må den selvfølgelig ikke komme ud under dens opvækst. Husk den skal være 12 uger... Hvis I har mod på det, er det nemmere med to killinger :)

 

Henriette

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henriette :)

 

Tak skal du have :P det var jo det svar jeg håbede på. Killinger vil gå inden for, så det er ikke noget problem. Jeg er godt klar over den skal være 12 uger :) har efterhånden brugt en del timer på at google hvad man skal vide omkring katte.

 

Hvorfor vil to killinger være nemmere end en?

 

Venlig hilsen

 

Nadia

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha ja okay, den med underholdningen havde jeg godt tænkt over. Kan bare huske de to katte vi havde da jeg var lille ikke rigtig gad hinanden, så jeg troede egentlig katte var lidt mere "ene" end fx hunde og fugle.

 

Nej, jeg tror ikke den kan forvente jeg slikker den bag øret ;)

 

Jeg har trænet meget med min hund, fungere træning med katte på samme måde? Jeg tænker på hvordan man lærer den hvad den må og ikke må :P den behøver ikke kunne rulle rundt som hunden kan.

Redigeret af Nadia
Glemte et spørgsmål
Link til kommentar
Del på andre sites

For at det bliver vellykket med to, skal du helst vælge to venner fra samme kuld, gerne samme køn, husk neutralisering :)

 

Du kan sagtens træne en kat, klikkertræning er der mange der benytter.

 

Jeg selv træner egentlig kun indkald, samt håndtering af alle former. Da jeg udstiller skal de helst have lov til at gå på bordet, da de skal stå på et bord foran dommeren, derudover kan træningen på et bord gøre et besøg hos dyrlægen nemmere :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay, det her var så to katte fra forskellige opdrættere.

 

Så må jeg jo lige aftale med min veninde der også skal have to katte fra "mit" kuld at vi må dele den op to og to som de passer bedst sammen :P

 

ja, jeg har godt tænkt på neutralisering - når det så er gjort, kan man så mærke forskel på hanner og hunner i adfærden. Jeg ved fra fugle at hun fugle kan knytte sig mere til mænd og omvendt, gælder det også ved katte?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil sige det er meget forskelligt..

 

hunkatten: vil ikke gå i løbetid, og du slipper for de forfærdelig dage med skrigen og uro

hankatten: ingen strinten, og han bliver (som regel) meget mere kælen end ellers.

 

Jeg vil dog anbefale at få hele kuldet neutraliseret på samme tid, samt øremærkning og vaccine, og det kan sagtens lade sig gøre når de er 12 uger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ihh hvor spændende :)

 

Ham jeg skal have min(e) killing(er) af har også et kuld der er klar om 1½ måned, men der er jeg ikke flyttet endnu, der er ellers den sødeste lille grå killing, som bare putter sig ind til én når man har den i armene :P lige til at putte i lommen. Så jeg håber der også kommer en lille putte trold i det andet kuld så jeg kan få en lille uldtot der gider nusse :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har heldigvis lige betænkningstid da der foreløbig er ca 2 uger før der overhovedet kommer killinger, og så skal de lige blive gamle nok til at flytte hjemmefra :) Jeg er spændt på hvordan killingerne bliver, jeg har ikke set killinger af den her kat før, det er første gang hun får killinger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det synes jeg også umiddelbart, men vi har ikke fået en lejlighed endnu og i 2-3 af dem vi har søgt må vi kun have én indekat, jeg ved ikke hvad forskel det gør for boligforeningen men sådan er reglerne - så jeg bliver nødt til at få en lejlighed før jeg beslutter mig endeligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Æv der bliver desværre ingen misling i den her omgang.

 

Har lige fået at vide at mormis pludselig er blevet meget tynd, så det tyder på at hun har aborteret eller noget lignende 0002.gif

 

Det er jeg ked af at høre...

 

Jeg går og venter spændt herhjemme, ca. 1-2 uger så kommer der små mislinger her i huset :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...