Hop til indhold

Min hunkat tisser


missudsholt

Recommended Posts

Jeg er helt ny herinde, og er i en meget æv situation!!

jeg har 2 hunkatte. Bebop og Rocksteady fra maj 209.

De bor med mig på 3. sal og er utroligt glade kælne og dejlige, MEN Rocky tisser hvior hun ikke skal :-((( det startede allerede da hun var lille med hun tisser i mine dyner. Ufatteligt ulækkert. Sjældent andre steder. Min dyrlæge har rådet mig til forskellige ting. Første gang prøvede vi med noget foder der hed "Calm", ingen virkning. Derefter feliway i stikkontakt-ingen virkning. Så fik hun en hormonsprøjte, som virkede super godt, men i 2 omgang virkede den ikke rigtig.

Grunden til jeg ikke har fået hende neutraliseret er at jeg egentlig havde drømt om killinger på hende en dag, men det ka jeg godt skyde en hvid pil efter nu.

Jeg forstår bare ikke hvad det går ud på. Hun har lige tisset i min sofa to gange. det er første gang hun gør det.

Jeg har været væk i 2 dage, men hun er blevet passet af naboen som elsker dem og har været herinde rigtig meget i weekenden. De to katte elskkkkkker hinanden og ligger i ske og kan slet ikke undvære hinanden.

Jeg er studerende og er meget hjemme hos dem. Rocky ligger i ske med mig hver nat, men det sker at jeg vågner i tis :-( lægen siger det er noget hormonelt. Hendes søster har aldrig tisset.

Jeg er bare sååå ked af det :-(

Vil ikke undvære hende.

Hvad mon jeg kan gøre? de er på piller, men vil gerne have dem neutraliseret, men er ikke sikker på det er der problemet ligger :-(

Julie:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det kun er i perioder, vil jeg helt klart få hende neutraliseret, det kan være det er der den ligger...

Nogle hunkatte "strinter" når de er i løbetid, og det er ikke sikkert p-pillerne virker.

 

Hvad har du vasket dyne, betræk osv. med efter uheld? For de skal virkelig vaske igennem med noget der kan tage lugten, ellers fortsætter det

Link til kommentar
Del på andre sites

Problemet er at det er ikke strintning. Det har de gjort da de en periode, hvor de ikke fik ppiller, fordi jeg ikke er så glad for ppiller, men dette her virker meget bevidst på dynen :-S og så i går på sofan. Det er virkelig sært, men ja hun skal nok neutraliseres. er simpelthen bare så ked at det, for det kan ikke blive ved på denne måde :-(((

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil neutralisere dem begge.

 

Vaske dynerne i hvid eddike, da det tager lugten bedre end rodalon, og ikke er giftig for kattene, og ikke mindst dig selv.

Vil også lige vaske alt sengetjet i hvid eddike.

Hvor hun har gjort det på sofaen også lige blande vand og hvid eddike og tørre over :)

 

Hvor mange bakker har du egentlig til at stå? Er de med låg, lem, eller åbne?

Og har du prøvet med andet grus, måske hun ikke er tilfreds.

 

2-3bakker til to katte, er at foretrække.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...