Hop til indhold

Hvad i al...! :D


Recommended Posts

Jeg har et lille spørgsmål angående katte adfærd..

Min lille killing er stadig max aktiv og hvis ikke man lige giver ham et voldsomt drillepinds viften hver dag, så kommer det ikke på tale, at han lader være med at bide i tæer og suse hurtigere end benene tillader gennem huset..

Jeg har de sidste par dage forsøgt denne teknik: at vifte, suse og lege til han falder om af træthed.. Det er bare det, at han begynder at hive efter luft!

(Det lyder nok meget slemt) Men I skal tænke på, at det bare ligner, at han er en hund - han trækker vejret gennem munden og tungen hænger ud...

 

Jeg mener vel, at det er helt normalt, hvis han bare bliver udmattet, men er ikke van til, at katte trækker vejret som en hund - er det noget mærkeligt noget? Eller noget jeg fuldstændig ikke skal være bekymret for?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan sagtens være varmen. Men der kan også ligge noget sygdom bag hvis han stadigvæk gør det når det bliver koldere i vejret.

 

Min ældste misse-dreng, har en kronisk luftvejslidelse. Kan ikke huske hvad dyrlægen kaldte den, for det er snart længe siden han fik diagnosen ved sit første sundheds-tjek, men det gør altså at han bliver hurtigere forpustet end 100% raske katte, og så ser man også at han ligger sig med tungen ud ad munden og gisper lidt.

 

Sygdommen giver ikke rigtig problemer for ham i hverdagen. Hvis han bliver forpustet, ligger han sig selv ned og hviler sig lidt og så er han klar igen :)

 

Hvis du er nysgerrig efter at vide om der er noget galt, så kontakt din dyrlæge. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...