Hop til indhold

En eller to killinger ?


Frk.sol

Recommended Posts

Skrev forleden at jeg havde været ude og kigge på en killing og vi afventer nu at få en lille maine coon pige hjem til os om ca. en mdr :)

Jeg er meget i tvivl om vi burde have købt to killinger.

Hvad er jeres holdning til det ? "Bør" man have to katte sammen eller får man mere ud af kun at have en ?

Hvis vi vælger at få to skal vi så finde en lille pige mere eller kan en han også gå an ?

Burde det have været fra samme kuld eller er det underordnet ?

Håber I kan hjælpe :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Umiddelbart synes jeg I skal overveje at få to killinger, en hun og en han. Der er større chance for at to af forskelligt køn bliver ved med at være gode venner når de bliver voksne end to af samme køn - selvom det naturligvis også mange gange er set at to af sammen køn bliver ved med at være gode venner. Jeg mener ikke umiddelbart at man 'bør' have to katte sammen, men hvis de bliver gode venner er det en stor fordel for både kattene og jer - så har de hinandens selskab når I ikke er hjemme. Grunden til jeg jeg ikke vil sige 'bør' er at det ikke er alle katte der bliver ved med at være gode venner når de bliver voksne, og så kan det jo pludselig blive et problem at have fået to. Det er sådan lidt et chanceridt om katte bliver gode venner, men sandsynligheden er god hvis man får to fra samme kuld, eller alternativt to killinger på samme alder, og helst af forskelligt køn. .......det sagt har jeg netop introduceret en lille pige på 7 måneder til to gamle katte på 14 år - det tog et godt stykke tid - men i dag er de faktisk alle gode venner :-)

 

Mht. at 'få mere ud af katten' hvis den er alene, så får man akkurat lige så meget ud af sine katte hvis der er flere :-)

 

Rigtig meget held og lykke med 'familie-forøgelsen' :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes også at I kan overveje to killinger, især maine coon er meget sociale og kan få rigtig godt af hinanden. Hvorvidt man skal vælge af samme køn eller forskellige køn er et godt spørgsmål. Man anbefaler at vælge af én af hver. Jeg har selv erfaring med at det er en god ide at vælge de to killinger, som hører sammen, hvis de gør det allerede. Det er rimelig nyt at vælge at få to katte, for 20 år siden fik man blot én kat, men to er ganske almindeligt nu om dagen :-)

 

Tillykke med den lille maine coon - og husk træning, maine coon er meget vaks og elsker at optræde og desuden er de meget lærenemme :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil sige at mht. køn er min erfaring at to hanner har været det bedste. To hunner har jeg kun haft erfaring med at de var totalt bitchede over for hinanden. De var så også begge voksne da de mødtes og den ene havde killinger.

Vi har en han og en hun lige nu og det går rigtig fint. Bortset fra at hun gerne vil lege fange og tjatte lidt og han vil helst lege bryder hele tiden, så der kan det godt ende med hun sætter kløer i ham og tit ligner han en der har været oppe at slås med en rulle pigtråd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...