Hop til indhold

Rødme efter flåt-bid


Zika

Recommended Posts

Hej folkens,

 

Min kat fik kradset en flåt af her til morgen ved øret. Den var pænt fuld, så den har da siddet der en del timer. Jeg tjekker hende ellers dagligt for flåter, men den er åbenbart forbigået min opmærksomhed.

 

Den havde siddet lige i kanten af øret. Efter den er blevet kradset af var den helt levende, men jeg kan se ligesom en rød plet lige der hvor den er kradset af.

 

Hvor bekymret skal jeg være? Skal jeg se tiden an, og se om den forsvinder af sig selv, eller skal jeg tage hende til dyrlæge imorgen eller hvad tænker I?

 

Jeg har kunnet læset mig frem til på netdyredoktor at nogle mener at hvis der er en rød plet, så er der sandsynlighed for en infektion. Modsat plejer hun jo at blive bidt af flåter i pelsen, hvor det er meget svært at se hendes hud fordi hun har en meget tæt pels, og jeg derfor ikke ved om hun plejer at blive lidt rød?

 

God råd modtages gerne!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg renser altid med sprit efter et flåtbid, særlligt på Fifi da hun somregel altid får dem af selv :)

Spritten dræber de bakterier der er, ellers kan katten/hunden blive meget syge, særligt hvis flåten er hoppet af selv, som de gør når de er mætte og udleder en masse gift.

Det er i hvert fald det jeg har læst mig frem til :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...