Hop til indhold

Ændret adfærd


Recommended Posts

Hej jeg har 3 katte,

 

min ene han kat er lige blevet kastrat, han er indekat og har aldrig stukket af før,

men igår valgte han lige at smutte en tur uden for igennem vinduet hentede ham ind da jeg opdagede det, han var kun løbet en meter fra hoved døren.

 

men nu kommer mit spørgsmål så.

min hunkat har killinger og hende og hankatten er vokset op sammen og de har altid været meget tæt knyttet, men igår efter hans lille udbryder episode er hun begyndt af flå ham... han var helt blodig da jeg endelig fik hende væk fra ham.

hvad skyldes dette ?? hvad kan jeg gøre ??

 

Jeg holder dem adskildt når jeg ikke kan være her og holde øje med dem...

Link til kommentar
Del på andre sites

Umiddelbart vil jeg skyde på at hun beskytter sine killinger.

Han har jo været ude i det ukendte og lugter anderledes og kan derfor i hendes øjne syne farlig

 

Lyder sandsynligt.

Mine katte er glade for hinanden, og meget tæt knyttede indenfor. Men når de er ude, nyder de at gå hver deres vej. jeg vil tro de udnytter muligheden for at få et lille break fra hinanden. Men når de så mødes igen indenfor, skal de altid lige bruge lidt tid på at lugte til hinanden, og finde ud af hvor de hver især har været henne :)

 

Så ja din kat lugtede helt sikkert anderledes efter at han havde været ude, og det betyder rigtig meget for hvordan andre katte opfatter ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...