Hop til indhold

En kat nr 2?


Redcat

Recommended Posts

Hej:confused:

Min kæreste og jeg overvejer at anskaffe os en kat mere. Vi har i forvejen en rød han kat på et år og vi bor i en lejelighed på 53 kvm. Grunden til vi vil have en kat mere er for at vores han kat kan have selvskab mens vi er på arbejde og i skole. Men vi er i tvivel om vi har for lidt plads og det skal være en han kat eller en hun kat. Der udover hvor gamle skal katten være? Vores han kat er meget aktiv, legesyg og kærlig så spørgsmålet er om han vill kunne klare en killing eller om han ville være for voldsom?

Håber i kan hjælpe os

M.V.H

Ejerne af den dejlig rød kat:D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes helt klart at i skal gøre det :)

Håber selvfølgelig at jeres nuværende kat er kastreret, for ellers kan det godt volde nogle problemer.

 

Men hvis i vil være rimelig sikre på ikke at gå galt i byen, så anskaf jer en kat der er ca. samme alder, men nok helst ikke ældre end den nuværende. En babykat (som lige er flyttet fra sin mor) kan måske gå an når jeres nuværende kat stadigvæk er så ung som han er, men jeg ville nok vælge en der var 2-3 måneder yngre end den nuværende.

 

Når det er sagt, så er større katte altså rimelig gode til at tage hensyn til killinger, og de er som regel meget tålmodige når de små leger med halen og andet killingesjov.

 

Nu kender jeg ikke jeres kats personlighed, men langt de fleste katte har enormt stor glæde af at have en legekammerat og med hensyn til kønnet, så kan man oftest sætte hanner sammen med hvilket køn man ønsker. Det eneste man skal passe på med, er at sætte to hunner sammen, da de godt kan være ret stride overfor hinanden hvis de da ikke er søskende. :)

 

Held og lykke :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for dit hurtige svar:) Og han er kastreret :) Ved du noget om når man skal sætte dem sammen om de skal være i hver deres rum til at starte med eller om man bare kan lade dem være sammen med det samme?

 

Da jeg sammenførte mine, var den lille nye pige den mest hysteriske. Jeg sammenførte dem lidt imod reglerne, fordi jeg vurderede at det kunne man godt med de to.

 

Eftersom min hankat kun var nysgerrig, og ikke virkede spor aggressiv, lod jeg dem møde hinanden i samme rum. Hvis hankatten kom næremere end 3 meter fra pigen, begyndte hun at skrige som... ja... en lille pige :P

 

Da de begge var så unge, varede det kun et døgn før hun accepterede at det altså ikke kun var hende der måtte bo her, men der gik en uges tid, før hun var helt tryg ved situationen. I den uge var de adskilt når jeg ikke var hjemme, og nu er de bedste venner.

 

Hvis begge katte er sure på hinanden i starten, så vil jeg anbefale dig at lade dem møde hinanden gennem en dørsprække... og først lukke dem sammen når de ikke hvæser/skriger ad hinanden mere.

 

Håber at det var svar nok, og ellers må du sige til :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt klart en kat mere, vil ikke uddybe det mere end hvad Kattefyren allerede har gjort..

 

Når jeg lukker en ny kat ind til flokken herhjemme stiller jeg dem midt i rummet (her katteværelset) og åbner transportkassen. De andre kommer og snuser lidt, kommer det noget hvæsen fjerner jeg gem selvfølgelig, men for det meste er der intet, og så kan den nye kat komme ud når h*n er klar til det.

Der plejer ikke gå meget mere end 5-10min herhjemme. Men mine er også van til at her kommer og går katte, særligt i sommerperioden med en masse killinger, når der ikke er plads på internatterne...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...