Hop til indhold

Død due... MUMS!!!


Kattefyren

Recommended Posts

Min yngste kat, kom løbende ind i haven med en duefjer i munden, som hun straks begyndte at lege med. Jeg tænkte nu ikke videre over det, før jeg hørte en dame ude på legepladsen, advarer sine børn om at der altså lå en død fugl, så de skulle lige passe på hvor de trådte.

 

Så får man lidt kvalme, for jeg tvivler på at min ret lille kat, selv har slået duen ihjel, og hvem ved så hvor længe den har ligget og stegt i solen?

 

Ret ulækkert er det i hvert fald hvis hun har været henne og gnaske af den.

 

Er der andre der har oplevet katte der gjorde knap så lækre ting?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ork ja.

Vores hankat havde det med at rulle sig i sin tis så han rigtig kom til at "dufte" dejligt over for damerne inden han blev kastreret.

 

Mine forældres kat er tit kommet med hele og halve dyr til primært min bror. Han er endda engang vågnet op med en stor måge på brystet og en MEGET spændt kat der sad og nedstirrede ham og bare ventede på alle de tak hun jo mente det måtte afstedkomme.

 

Ud over det så er alle slags fjer bare guf for vores hunkat. Specielt hvis de dufter af fugl. Der faldt en duefjer ned på vores terrasse i går og det blev da krammet og gnubbet godt.

Og selv små katte kan altså godt være gode dræbermaskiner.

Mine forældres kat er en ganske almindelig størrelse huskat og hun er ud over flere måger - og vi snakker store måger - kommet slæbende med diverse store fugle og alt godt fra marken bag huset. Hun supplere sit tørfoder ret godt ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Den med mågen på brystet er jeg godt nok glad for at jeg ikke har oplevet :o

Hvis ikke man tæller duen med, som jeg jo ikke ved om hun har dræbt eller fundet, så har mine katte ikke fanget andre dyr end fluer endnu.

 

På den anden side, må duen da næsten være dræbt af en kat, når nu den lå på legepladsen, som er et godt stykke fra den nærmeste vej. Det er vel ikke ret tit at en due dør naturligt midt på en græsplæne?

 

Ville ikke have noget imod hvis hun tog en mus i ny og næ, men en due er nu engang bare verdens klammeste fugl set i mine øjne :P

 

Men chancen for at de får fat i en mus er vist ikke ret stor, når de ikke er ude om natten, og når de iøvrigt ikke løber nær marker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fifi er den bedste fulgefanger jeg har... Hun udvælge sig altid den største solsort og den er i hendes mund inden for to minutter efter udvælgelsen.

Gider hun ikke selv spise den tager hun den med ind til sønnen Ares, og så deler han den som regel sammen med tøserne herinde.

Til tider kommer hun også ind med levende fugleunger, og så går den vilde jagt inde i huset.

Men hende største præsentation er dog da hun kom hjem med en frossen frikadelle, hvor hun har fanget den henne aner jeg ikke, men hun syntes i hvert fald at den smagte godt.

 

Frede er den bedste mussefanger, gerne to af gangen, der er vi dog så heldige at fabrikken ved siden af arbejder med kartofler, så når landmændene kommer med kartofler er det altid mus med i lasten, det benytter Frede sig af, og opholder sig meget ved det grønne område bag fabrikken. Han ses ofte med to mus i munden af gangen.

 

Misser var den bedste fisker jeg havde, han såes altid nede ved åen og fiskede. Han har desværre lært fra sig, så Frede kan også finde på det til tider.

Link til kommentar
Del på andre sites

Zika er en rigtig lille jæger og fanger alt hvad hun kan komme i nærheden af - lige fra edderkopper til fugle, mus og rotter.

 

I dag fandt jeg en fugleunge, i weekenden kom hun med 2 mus og en fugl - i løbet af 2 timer!!!! og for 14 dage siden kom hun løbende med en 12 cm lang rotte i gabet. Den bedste var dog den dag jeg kom hjem til en kat som slangede sig på terassen. Da jeg kom ind flaksede en noget frustreret solsort rundt i stuen. Så hun har simpelthen stoppet en levende solsort igennem kattelemmen!!!

 

Men alt hvad der kan jagtes bliver jagtet, og gerne slået ihjel hvis muligt! (Eller sluppet løs i stuen hvis hun mangler underholdning)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...