Hop til indhold

Min kat har ændret adfærd helt vildt.


Recommended Posts

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!

Jeg er den lykkelige ejer af den sødeste hunkat Cleo på næsten 1 år.

Vi fik hende d. 16/2 i år, og hun har altid været så kælen at den næsten kunne blive for meget. Vi kunne dårligt nok ligge i sofaen, uden at hun bare fladede ud ovenpå os.

 

Her på det sidste, måske 3 ugers tid har hun ændret adfærd. Hun er slet ikke kælen, hun går og miaver KONSTANT(hun er steriliseret).

 

Hun gider dårligt nok at blive nusset. Det eneste hun laver er at løbe frem og tilbage i lejligheden og leger med hendes legetøj. Nogle gange rører hun ikke engang legetøjet, så løber hun nærmest panisk frem og tilbage. Rigtig underligt. Hvis hun så endelig slapper af på gulvet, og man går ned og prøver at nusse hende, tror hun straks det er leg, og går i gang med at lege med vores hænder.

 

Vi tænkte at det muligvis kunne være at hun ikke fik brugt nok energi eller lign, så vi er begyndt at gå tur med hende ude i gården i sele. Det er hun rigtig glad for, men synes det gør hende mere "damp". Så tror måske vi prøver at holde en pause og se om det hjælper. Hun har bare SÅ meget energi, og hun har også tendens til at pludselig løbe under sengen bare vi går forbi hende, som om hun bliver bange.

:confused::confused:

Tror slet ikke hun sover nok heller. Det er mærkeligt. Førhen sov hun altid i vores lænestol og slappede af dagen lang. Nu er det sjældent at jeg ser hende sove/slappe af.

 

Kan det være pga. foderet eller kedsomhed? Hun får whiskas. Selvom det ikke var mit ønske at give hende det foder, så var det det eneste hun kunne lide. Vi har prøvet rigtig meget. Måske er der noget opkvikkende i? Vi savner bare vores kælne og dejlige kat. Lige nu er vi ved at blive bims, både min kæreste og jeg. ØV.:(:(

 

-Ingrid

Redigeret af Zlingo
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er koffein i whiskas - så det spiller nok også en rolle.

 

Derudover er det begyndt at blive varmere i vejret og meget mere lyst, det spiller også ind. Herhjemme er de også blevet mere aktive, og har faktisk heller ikke tid til at snakke.

 

Jeg vil dog lige prøve at vælge noget andet foder, f.eks. Royal Canin, Iams, Arion osv.... Du kan ofte få en prøvepakke hos dyrlægen eller hos en forhandler af mærket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Seriøst? Åh gud! Jeg er begyndt at hælde lidt oliver's kattefoder ned i hendes Whiskas. Måske ændrer hun sig. :)

 

Ja, du har nok ret. Hvad mener du så om det der med at gå tur? Synes du vi skal fortsætte eller måske holde en pause og se om hun falder lidt mere ned?

Har holdt lidt øje med hende her til aften, og har lagt mærke til at hun powernapper indimellem. Og så er det ellers bare tju-hej igen. Hun spæner frem og tilbage, som om hun er død angst.

 

Tak for de gode råd. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange katte kommer i en form for trods-alder. Hvor de driller og kræver en del mere opmærksomhed end man var vandt til. Jeg bemærkede det med min ældste kat, men der var ikke noget særligt at bemærke med den yngste, som er på alder med din kat. Jeg tror netop at det var fordi at de var 2 at jeg ikke bemærkede det med hende. For så driller hun hellere ham, end at drille mig, for hun ved at han er med på at lege stort set ligeså tit som hun er.

 

Udover det så er mine udenfor det meste af dagen i weekenderne, så de får begge to brændt en masse krudt af på den måde, men det er hverken noget jeg vil advare dig mod, eller råde dig til, for der er en masse argumenter for og imod, som jeg vil lade være op til den enkelte at træffe valget på.

 

Men hvis i må have 2 katte i lejligheden, tror jeg at det løser problemet :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...