Hop til indhold

Min kat er aggressiv


Appolone

Recommended Posts

Hej!

Min kat er næsten 3 år gammel, en rigtig hygge kat, som altid er sød overfor mig.

Problemet lægger i når jeg får gæster går hun nogengange til angreb på gæsterne, og bliver helt ustyrlig. det er ikke altid hun gør det, men nogen gange sker det. det er 2 gang jeg er kommet på pencilin fordi hun har bidt mig når jeg prøver at få hende væk fra mine gæster. det begyndte for ca 10 måneder siden.

Hun er en indekat, hun har aldrig været syg, og er ikke steriliseret.

 

Nogen siger at hun skal aflives, men jeg har svært ved at gøre det, når der ikke er noget problem når jeg er alene med hende.

Nogen der har nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at hun bliver mere venligt stemt overfor andre? kan det hjælpe at gå tur med hende og aktivere hende på den måde ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde også en hunkat der angreb mine gæster og også mig til at starte med. Hun vendte sig dog af med det jo ældre hun blev og ville hun ikke stoppe fik hun stuearrest på badeværelset. Så kunne hun jo sidde der og glo. Det fik hende til at falde ned. Enten har hun ondt som Henriette siger, er dominerende og skal vise sig når nye kommer ind på hendes territorie, eller også er det bare en smadder sjov leg hun selv synes hun har fundet på og den skal du jo ikke bilde dig ind at stoppe.

Umiddelbart tror jeg mest det handler om at hun er dominerende og meget territoriebevidst. Du er jo et accepteret medlem af "flokken" og dine gæster er fremmede eller uvedkommende der skal jages væk. Min hunkat tissede på dem hun synes skulle gå hvis hun ikke angreb dem. Ellers tissede hun på deres ting. Hun knurrede også når det bankede på døren eller hun bare hørte nogen ude foran. Nogle kvinder der var på besøg knurrede hun også af. Mænd var bare hyggeligt, men i små doser så kunne de også godt fise af.

Det jeg gjorde for at vise hende at mine gæster godt måtte være der, var at tage hende på skødet og lade dem ae hende. Hun følte sig tryg hos mig og jeg kunne hurtigt tage fat i hende hvis der var optræk til ballade. Et fast nej! når hun gjorde noget forkert og overstrømmende ros og kæl når hun var sød hjalp på vores situation.

Du kan også prøve med godbidder når der kommer gæster. De kan jo give hende en godbid så hun forbinder gæster med en lækker haps.

Men ja start med at neutralisere hende og så skal hun opdrages og kende sin plads :)

Men det vigtigeste er hun forbinder gæster med noget godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...