Hop til indhold

kommer den mon tilbage?


Chris90

Recommended Posts

ja sagen er den at jeg har en lille mis på ca 7-8 mdr...

vi bor på 1. sal, så hun er indekat, kommer dog ud på terressen (hvor trappen ned til gårdspladsen og haven er) sammen med vores anden kat...

den store kat har vi haft med i lejligheden fra starten for 2 år siden, og hun går aldrig ned (hun lider vidst af højdeskræk)...

nå men den lille mis er nu begyndt at gå ned af trappen og ned på græsplænen, hvilket vi jo ikke er så glade for, da vi ikke ved om hun kan finde tilbage igen.. vi er også ret bange for at hun bliver angrebet af underboens store bulldog som tit render rundt i haven..

nu har vi købt en sele til hende, og går lidt rundt med hende nede i haven og lader hende snuse rundt lidt dernede..

så er spørgsmålet så bare, hvornår kan vi slippe hende løs? det kunne jo være rart at kunne have døren til at stå åben når nu det er så varmt..

hvad tror i folkens, hvad gør man lige i sådan en situation? :D kom frisk med gode råd :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke så meget selv.. Men hørt en masse go'e gamle historier (og set en masse på Animal Planet) så har katte et sindsygt 'vende-hjem' instinkt! Om det er fordi, at de sætter dufte-sporer eller noget andet sejt, det ved jeg ikke... Men synes altid, at man har vidst, at katte altid kan finde hjem! Lige meget hvor langt de begiver sig fra hjemmet...

Men så igen! Jeg troede at alle katte kunne/skulle/ville have mælk, men det var ikke indtil jeg selv fik kat, at jeg fandt ud af, at alle katte er laktose intolerante!

Så alle myterne og legenderne og historierne skal vel tages med et gran salt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores katte er også altid blevet lukket ud/har stukket af næsten inden vi er kommet inden for døren hvis vi er flyttet. Som regel holder de sig tæt på hjemmet og når de så bliver mere trygge begiver de sig ud på længere og længere ture og går længere væk fra deres hjem. Du kan også sagtens have en kat der aldrig går ret langt væk og altid er i kalde afstand. Sådan en kat har mine forældre. Det er mest drengene der strejfer langt omkring og kan være væk i nogle gange for lang tid efter min smag. Men jeg er også et værre pyllerhoved.

Så bare gå lidt ture med hende så kan hun lære lugtene at kende i nærområdet og hun vil sikkert også sætte sine egne dufte rundt omkring.

 

En skål - gerne metal da den larmer så dejligt - og noget tørfodder du stiller dig og rasler med er et godt kaldemiddel skulle jeg hilse at sige, hvis du synes katten har været væk længe nok. Det virker ihf for os langt de fleste gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...