Hop til indhold

Loppe


Recommended Posts

Hejsa allesammen.

 

For par år siden jeg opdagede min overdejlig kat (indekat) Pjuske, havde loppe, så behandlede jeg selvfølgelig med det samme , men hun får desværre konstant loppe så tit, selvom jeg gør rent i min lejlighed tit.

 

Har I nogle gode råder hvordan kan jeg slippe af loppe? Pjuske får ofte behandling mod det og jeg er nemlig en studende som har ikke særlig mange penge at leve for.

 

Efterhånden tak :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil anbefale Advantage mod lopper, det er langt billigere end Frontline, og jeg synes det har bedre effekt. Hun skal have en pipette i nakken hver mdr.

Du skal rengøre sofa, stole, kradsetræ (gerne vaskes) osv. Der kan du også sprøjte med frontline (fås på spray hos apoteket), I må ikke bruge dem (møblerne) før et par timer efter.

Det kan sagtens tage 9-12måneder at blive fri for lopper.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Du skal rengøre sofa, stole, kradsetræ (gerne vaskes) osv. Der kan du også sprøjte med frontline (fås på spray hos apoteket), I må ikke bruge dem (møblerne) før et par timer efter.

.

 

Så der findes en Frotlinespray til møbler osv?

 

 

Carola - jeg har et fif til at spare penge på loppemiddel. Men lov mig, at du er omhyggelig med indkøb og opmåling, hvis du bruger det.

 

Jeg har store katte (7-9 kilo), så skulle egentlig bruge Advantage.vet til katte 4-8 kilo (disse pipetter indeholder 0,8 ml).

 

Det jeg så gør, er at købe Advantage.vet til mellemstore hunde, vægt 10-25 kilo - én pipette indeholder 2,5 ml.

Jeg har så et lille mililiter-målebæger og en lille sprøjte, og så måler jeg omhyggeligt 0,8 ml op pr. kat.

Dvs. jeg får 3 behandlinger ud af én pipette. (0,8 x 3 = 2,4)

 

Hvis man har en kat, der vejer under fire kilo, skal man kun bruge det halve, og vil derfor få til 6 behandlinger pr. pipette.

 

Nogle måler præcis 0,1 ml op pr. kilo legemesvægt. Altså hvis man fx har en kat, der vejer 5 kilo, så bruger man 0,5 ml.

 

Grunden til at jeg bruger Advantage.vet. til mellemstore hunde, og ikke den til store hunde er, at jeg ikke vil risikere at fejldosere, og når jeg ved at én pipette skal blive til 3 behandlinger, så kan det ikke gå galt.

 

Jeg vil UNDERSTEGE, at det KUN er Advantage.vet man kan bruge til dette! Flere katteejere har nemlig taget livet af deres katte ved at bruge et andet hundeloppemiddel, som er dødelig for katte :'( og indpakningen til de to midler ligner desværre hinanden.

 

Så vær helt sikker på, at det er Advantage du køber. Og mål omhyggeligt op.

 

 

... og smid støvsugerposer ud når du har støvsuget, så der ikke ligger loppeæg og udklækkes deri.

Redigeret af tinkavera
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeeee for et langt indlæg. Haha. :o

 

Et lidt lettere fif:

Hvis din kat vejer max 4 kilo, så kan du spare penge, hvis du køber Advantage.vet til katte 4-8 kilo.

Del indholdet i hver pipette i to, så er der til to behandlinger i én pipette. :)

Redigeret af tinkavera
:-)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...