Hop til indhold

Kastration og faste!?


Pandamis

Recommended Posts

Hejsa.

Så skal Panda på 19 uger kastreres på mandag kl.12.

Min dyrlæge nævnte at han skulle faste, ingen mad, ingen vand. Hun synes at jeg skulle fjerne maden kl.7. Men nu læser jeg altså forskellige steder at han godt må få vand?

Hvis han må få vand, så vil jeg ikke tage det fra ham, men jeg tør heller ikke give ham vand, hvis der er en risiko for at han brækker sig.

Og er det ikke synd at han skal faste? han plejer at være SÅ sulten om morgenen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Joeh, jeg synes også det er synd han skal faste, men det er han jo nødt til. Jeg gruer for den dag, hvor min madglade Bjarne skal i narkose, for tom madskål er efter hans mening en katastrofe :-o

 

Udfra hvad jeg har læst fra erfarne (altså dem, der har fået kastreret mange killinger) synes jeg at 5 timer uden mad lyder ok, men vandet ville jeg nok lade ham have indtil et par timer før, for HVIS nu han skulle være tørstig fx kl 8 og ikke har drukket siden aftenen før.

 

Men IMO så lyder din dyrlæges anbefalinger da bedre end mange andres. Har ofte læst om dyrlæger der anbefaler, at både mad og vand skal fjernes fra midnat :S og så bliver det da til alt for mange timer uden hverken vådt eller tørt.

 

PS: Jeg har læst at nogle kommer lidt druesukker i killingers drikkevand inden narkose, da dette skulle være godt for blodsukkeret.

 

PPS: Pøj pøj med på mandag. Det skal blive dejligt at få det overstået :)

Redigeret af tinkavera
tilføjelse
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...