Hop til indhold

Ny kat i en eksisterende kats hjem?


Carsten

Recommended Posts

Hej Kattefolk,

 

Vi har en 2 år gammel Brittish Shorthair (skøøøn kat). Der er nu sket det at en herreløs kat er kommet til. Jeg har været hos kattens værn med den, og der er ikke nogen der savner den. Jeg har derfor invilliget i at tage katten til mig, for at give den et hjem. Vores kat kan dog ikke rigtig tåle synet af den anden. De er begge hanner, så der er nok noget med det territoriale der er i konflikt. Jeg vil ikke komme i den situation at den nye kat overtager eller jager den gamle kat væk, da det jo er den der reelt bor her, så nu står jeg med hatten i hånden. Hvad skal jeg stille op, og er der noget jeg kan gøre?

 

/Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan sagtens have dem begge to, det kan dog kræve noget tålmodighed fra din side.

 

Hvis du har mulighed for det, er her en løsning:

Anskaf dig en netdør, hvor de kan se hinanden, fra hver deres rum. mad, vand og bakke stiller ud i hvert rum. Efter 3-4dage eller en uge, bedømmer du selv, kan du tage og bytte rundt på kattene. Så kan de gå og snuse til hinandens dufte. Samtidig med at de kan se hinanden hele tiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...