Hop til indhold

Fandt levende kat efterladt i sæk


Administrator

Recommended Posts

Det var tydeligt, at katten var efterladt i plastiksækken med det ene formål, at katten skulle lide en langsom kvælningsdød, siger Tina Støvrig Nielsen, som fandt katten.

 

 

Mandag formiddag blev en kat fundet efterladt i en lukket affaldssæk på Farø.

- Det var tydeligt, at katten var efterladt i plastiksækken, som var lukket med plasticstrips, med det ene formål, at katten skulle lide en langsom kvælningsdød, siger Tina Støvrig Nielsen fra Bogø, som fandt katten.

 

- Jeg havde taget min hund med en tur til Farø på den store p-plads for at gå en tur. En lys skraldesæk fangende min opmærksomhed. Da det så ud, som om sækken bevægede sig, undersøgte jeg den nærmere og kunne se, at der var et levende dyr indeni.

- Da jeg rev hul i sækken, dukkede et lille kattehoved op og hev efter vejret, fortæller hun.

 

Tina Støvring Nielsen tog katten helt ud af sækken og med hen i sin bil, hvor katten stille og roligt lagde sig til rette under et sæde.

 

Politiet i Vordingborg blev kontaktet og lovede at komme og hente katten, men det skete ikke. Derfor afleverede Tina Støvrig Nielsen katten på Falsters Kattehjem ved Stubbekøbing.

- Jeg dybt rystet over, at nogen kan finde på at udtænke sådan løsning for at slippe af med en kat, siger Gitte Petersen fra Falsters Kattehjem..

 

Katten er ikke øretatoveret, og ejeren er derfor heller ikke umiddelbart til at finde.

- Men vi håber, at nogen kan genkende katten og fortælle os eller politiet, hvor den stammer fra, så vi kan finde den person, som har gjort det. For vi er dybt forargede her på kattehjemmet, fortæller Gitte Petersen og tilføjer:

 

- Når man anskaffer sig et dyr, så forpligter det. Også hvis ikke magter at have dyret mere. Så skylder man dyret at sørge for, at det bliver givet videre til et godt hjem eventuelt via et internat. Hvis eneste udvej er at aflive et dyr, skal det gøres på en human måde.

 

Den sorthvide kat bedømmes til at være fire-fem år gammel.

- Det er en trivelig kat, og den ser sund og fin ud og er meget kælen, siger Gitte Petersen.

 

Hun mener ikke, at katten har taget skade af opholdet i den tillukkede plastiksæk.

 

Nyhed leveret af Folketidende.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

Åhhh... stakkels :'(

Det skærer mig i hjertet når nogen kan finde på at behandle et dyr sådan.

 

Desværre tror jeg ikke de vil bruge / ressourcer på fingeraftryk eller videre efterforskning i sagen. Det er vist desværre langt fra et enkeltstående tilfælde, og det er da i sandhed skræmmende at tænke på.

Sidste efterår da min bror cyklede på arbejde i blæsende regnvejr så han en kvinde stå i vejkanten hvor motortrafikvej lige var blevet til landevej, hun holdt to store killinger i armene og så forvirret ud, - min bror kørte videre men studsede- længere henne ad vejen så han en tredje killing ligge død i vejkanten, han tænkte at det nok var dén kvinden ledte efter, og kørte tilbage for at fortælle hende at han desværre havde set en af killingerne ligge død længere henne ad vejen. Hun fortalte så at det ikke var hendes katte, men at hun til hendes forargelse havde set en anden bil komme kørende i høj fart mens en passager i bilen havde kylet killingerne ud af vinduet på den kørende bil.

 

Kvinden havde ikke selv mulighed for at tage sig af killingerne derfra, så min bror tog dem i rygsækken og kørte hjem med de forskrækkede og kulderystende sultne killinger :-(

Han har selv i forvejen 4 katte, og kunne ikke adoptere disse, men Dyrenes Beskyttelse kunne heldigvis komme og tage dem efter et par dage, de sagde at det desværre, langt fra, var et enkeltstående tilfælde..

 

Det er slet ikke til at holde ud at tænke på.

Da jeg var barn boede vi ude på landet i et "sommerhuskvarter" der var ikke mange helårsbeboelser i området, ved strand osv. og hvert efterår når folk kørte fra sommerhuset og hjem til de byer de nu boede i, var der altid et hav af efterladte katte ude blandt sommerhusene. Frygteligt synd. suuuuk, når jeg bliver rig så vil jeg donere en masse penge til kattens værn <3

Link til kommentar
Del på andre sites

Puha, jeg fatter simpelthen ikke at folk kan få sig selv til at gøre sådan noget imod forsvarsløse dyr!

 

Jeg synes at vi som den "race" her på jorden, som er udtyret med evnen til at handle ud fra fornuft, følelse og logik bør bruge disse "evner" til at behandle vores dyr med respekt og værdighed! (Her tænker jeg også på kødindustrien, andre dyr, naturen). Jeg synes det er vores pligt!. Det er jo os - menneskerne, som har gjort at eks. katte IKKE kan klare sig selv på en motortrafikvej det er jo os der har domesticeret dem og skabt motortrafikvejen.

 

Når det så er sagt, synes jeg det er en ærlig sag, hvis man ikke vil have dyr. Men derfra til at drukne katte, kvæle dem i affaldssække, smide dem ud af kørende biler osv? Ikke ok! Som minimum bør man gøre en INDSTATS for at sørge for at dyret kommer et sted hen hvor det er ønsket ellers må man betale prisen og få dyret aflivet på værdi måde hos en dyrelæge!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...