Hop til indhold

Katte vs baby


Katla

Recommended Posts

Vi er jo de glade indehavere af to smask forkælet ungkatte (6 mdr), sagen er bare at nu kommer der altså snart en baby i huset, og jeg er lidt spændt på at se hvordan de vil reagere på det.

 

Jeg ved hunde kan udvise tegn på jalousi, men har aldrig rigtig hørt om det i forhold til katte?

Vi vil selvfølgelig blive ved med at forkæle og nusse om vores katte selvom vi får en baby, men der vil unægtelig komme til at ske nogle ændringer, jeg vil f.eks ikke have dem i babyens seng, og i det første stykke tid vil jeg egentlig slet ikke have dem inde på børneværelset. (hvilket i sig selv kan blive lidt problematisk da lukkede døre som regel ikke accepteres, jeg er begyndt at lukke af derind til og det har også ført til en del skaberi udenfor døren, især hvis en af os er inde på værelset)

Både fordi de fælder som gale, og fordi de begge har en mani med at angribe fødder under dynen.

De vil stadig være velkommen i vores seng, og alle andre steder som nu.

 

Er der nogen der har erfaring med nytilkomne babyer i kattehjem? og har kattene reageret på det?

Går alt galt kommer den lille selvfølgelig bare på børnehjem ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har ikke selv børn, men kender da nogen som har babyer og katte. Kattene passer gerne på babyen. Og ligger og putter mens der soves, og katten lader sig simpelthen bruge som krammebamse, og sutteklud - i hvert fald af hvad jeg har fået afvide og set på billeder :D

Jeg er sikker på at kattene nok skal indfinde sig, så længe I har lidt tid til dem også :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...