Hop til indhold

Litter Kwitter


Katla

Recommended Posts

Jeg, og min kæreste, er ved at være godt og grundig træt af kattebakken.. Derfor har annoncen "litter Kwitter" fanget min interesse, og jeg har set nogle videoer med det på youtube osv, og det ser jo fabelagtigt ud, meeen, Jeg kunne nu godt tænke mig at høre fra nogen der har erfaring med produktet inden jeg bestiller..?

 

Hvor lang tid tog det at træne jeres kat(te), er det et brugbart produkt eller noget bras, og hvordan fungere det i praksis, er man nødt til at være hjemme HVER gang de skal på toilet under træningsfasen?

(Tænker også om de kan finde på at hoppe ned gennem hullet på træningsbrættet? )

Link til kommentar
Del på andre sites

min søster har en kat af rasen Sphynx og hun havde sådan en til toilettet så hun slap for kattebakken , det tog ikke så lang tid for katten at lære at bruge den og nu går den på toilettet .. :-) nej du behøver ikke være hjemme , du skal bare huske at lade døren til badeværelset stå åben , så skal katten nok finde ud af det.. pøj pøj

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har endnu ikke afprøvet det, da jeg med spænding går og venter på at min killing bliver gammel nok til at jeg kan få hende hjem til mig :) men jeg har læst en masse om det og set så mange videoer på Youtube at min startside på youtube kun anbefaler mig videoer hvor man ser katte skide.. :P

Men det ser bestemt ud til at kunne lade sig gøre - jeg tror bare det vigtigste er at man væbner sig med tålmodighed og lytter til katten desuden tror jeg det er muligt at opnå bedre og hurtigere resultat hvis man klikke-træner den til det

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bor i lejlighed med nu 3 katte. Købte Litter Kwitter da jeg havde 2 katte for at slippe for kattegrus-helvedet. Og det gik rigtig godt - men det kræver meget tålmodighed og at man er hjemme til at "overvåge" hvordan det skrider frem. Og man må for alt i verden ikke gå for hurtigt frem, da de så bliver frustrerede. Og skiftet fra ringene skabte herhjemme lidt problemer, så jeg var nødt til at købe de ekstra ringe til, som man kan købe, hvis skiftet er for voldsomt for dem. På trods af det gik det heller ikke helt problemfrit, men med lidt tricks som at lægge den foregående ring ned i toilettet, så lykkes det. Så man lærer efterhånden meget godt kattenes hver især underlige toiletvaner at kende ret indgående.

Jeg kan kun anbefale at prøve det for det giver en masse sjove oplevelser og man slipper for at bruge kattegrus

Men med det sagt så skal man også være forberedt på at det kræver en indsats fra en selv og hvis man ikke er standhaftig og MEGET tålmodig, så bliver det ingen succes.

Jeg fik i mellemtiden en killing, som kun var 6 uger da hun endte hjemme hos mig og det var ikke forsvarligt at have hende siddende på toilettet da hun var så lille og hun fik derfor en almindelig kattebakke, hvilket desværre så ødelagde hele processen, da de to andre også begyndte at bruge bakken igen.

Ved heller ikke helt om det er optimalt at bruge Litter Kwitter hvis man har mere end 2 katte - men med en enkelt kat er det bare at "go for it".

Så jeg har kun positive oplevelser med det - dog kan man godt forvente at blive forvist fra toilettet,når katten skal på toilet - det har jeg oplevet et par gange. Så er det bare med at hoppe af tønden :)

Men hvis og såfremt du prøver det så skrive endelig igen hvis du har brug for tips og tricks - jeg har vist prøvet det meste inde for dette!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid brugt den slags grus, som er ligesom perler. Ikke det der klumper sammen og bliver som cement.

Det er noget værre bøvl og jeg har indtryk af, at det ikke er så godt at få i toilettet.

Det andet grus er betydeligt dyrere, men da man jo efterhånden bruger mindre og mindre af det, så sparer man en del penge og en pose kan holde i lang tid. Jeg har ikke haft problemer med at det er røget i toilettet og har ikke haft et stoppet toilet endnu ( 7 -9 - 13.) Man kan få det kattegrus i det fleste butikker - føtex, Bilka osv. og ellers har de fleste dyrehandlere det også - Maxizoo, Petworld, etc. En pose koster omkring 50 kr.

Men det er som udgangspunkt i starten af Litter Kwitter-forløbet, at der ryger grus i toilettet og så længe man ikke fylder for meget i ringene, så skal det nok kunne gå. Man må bare fylde lidt på igen, når katten har været derude.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...