Hop til indhold

Viktor kaster op :(


3kærlighedskatte

Recommended Posts

Vores hankat er siden flytning for en lille måneds tid siden begyndt at kaste op. Ikke hele tiden, men et par gange om ugen. Det der kommer op er hovedsageligt slim med hår i. Han virker ikke ellers til at have nogen problemer og jeg tror heller ikke det er stress, for alle tre katte er faldet rigtig godt til i den nye lejlighed.

Jeg tror til gengæld det kan være kosten den er gal med. I løbet af vinteren har han fældet en del så vi har efter flytningen blandet Hairball fodder i (af mærket Eukanuba: Adult, Hariball for indoor cats, normalt for de Scince - Plan: Optimal Care, begge dele fra dyrelægen). Men det er som om at opkastningen kun sker når de har fået hairball maden. De to andre har også kastet lidt op.

 

Hvad tror i? Skal vi helt holde op med hairball mad? Han fælder heller ikke så meget mere. Kunne der være noget helt andet galt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis I har skiftet helt over på det nye foder, kan det sagtens være fodret. Katte har ikke godt af at skifte foder fra dag til anden. Normalt udskiller det sig dog i kattebakken.

Kan I ikke prøve at børste kattene? Så de ikke får slikket så mange hår i sig?

 

Vi børster dem af og til og holder ellers rent hjem med støvsugning dagligt, for at undgå for mange hår (på os selv også :P) men jeg tror det er maden. Vi skiftede for brat. Men jeg vil give det en måned med deres normale mad og hvis der stadig er problemer må vi til dyrelægen

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...