Hop til indhold

laver uden for kattebakken


mikkel

Recommended Posts

min kat som nu er 2 år gammel er pludselig begyndt at lave stort uden for kattebakken.jeg har ikke skiftet foder og den spiser og drikker normalt.jeg skifter tit grus og rengører kattebakken så hvad mon problemet så kan skyldes,jeg elsker min kat meget højt men vis jeg ikke kan få løst problemet og den bliver ved med det må jeg nok skaffe mig af med den, jeg kan ikke leve med at der ligger kattelort alle mulige steder i stuen.så jeg håber inderligt at der er en erfaren katteelsker som muligvis kan give et godt råd om dette problem.katten har mulighed for at komme ud når den vil.

 

mvh

mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Er katten fertil? For så er det helt naturlig adfærd - og du bør snarest bestille tid til kastration.

 

Hvis katten er kastreret, så kan en ekstra bakke måske hjælpe (gerne åben bakke uden top)... nogle katte får den ide at de skal have én bakke til stort og en anden til småt.

(Ekstra bakke hjælper ikke hvis katten er fertil).

 

Ellers kan det være stress eller sygdom og så må dyrlægen også tages med på råd.

 

PS: For guds skyld aldrig skælde katten ud (det gør du nok heller ikke).

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Glemte lige ... hvis afføringen er hård, kan det måske være årsagen til, at der ligger knolde rundt omkring (hvis det altså er knolde). Og så kan ekstra vådfoder og lidt kattemalt nok hjælpe.

 

Eller hvis afføringen er tynd, eller han ser "hærget" ud bagi, så skal dyrlægen se på katten.

 

Hvis der er sket noget nyt i omgivelserne -hvadsomhelst, fx hvis naboen har fået kat eller hund, så kan det være katten stresser over det, og så kan Feliway måske være en hjælp.

 

Husk at rengøre grundigt der, hvor han har lagt pøller, så lugten fjernes og ikke inspirerer til mere pølleri.

 

Håber den ekstra bakke vil løse problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...