Hop til indhold

Kattegrus...


Katuscha

Recommended Posts

Hej katte-elskere :o)

 

Jeg er ny herinde og har nogle spørgsmål jeg bare MÅ have svar på.

 

Jeg er så vanvittig træt af grus i hele huset:mad: Jeg er gået fra de klumpende "små-sten" til sand ( PREMIERE EXCELLENT ) Men jeg har stadig grus over det hele:mad: og hvad værre er: Fluffy graver så vildt så klumperne som ellers skulle være så nemme at samle op, er spredt i hele bakken... og det halve badeværelse:(

 

Jeg er nu tilbage på de hvide sten, har købt en plast måtte og lagt foran bakken, som skulle tage gruset ud af poterne... Men showet er startet igen... grus hele vejen ned a trapperne:mad:

 

Hvad bruger i og hvad kan jeg gøre???

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej og velkommen

 

Har du en åben eller lukket bakke? Med eller uden låge?

Jeg har en lukket, dog uden låge. Med en åben har jeg grus ud over det hele, da min Ares simpelthen kaster med gruset.

 

Ved åbningen, har jeg en rist, som fulgte med ved bakken. Den er perfekt. Jeg vil dog ikke anbefale de grå måtter man kan købe, de er ikke særlig gode. En spaghetti-måtte er bedre. De kan købes i "hus og have afdelingen" i Bilka

Sådan her ser min ud

attachment.php?attachmentid=15196&d=1284667193

Nå ja, og så kan du se hvilket grus jeg også bruger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henriette

 

Tak for indput :o)

 

Jeg har en åben bakke, har ikke plads til en lukket desværre. Den plast måtte jeg har, er rillet som din rist og helt fast. Ville bruge samme grus som dig, men nægter at købe med parfume i, så derfor blev det exelent i stedet :o)

 

Hvordan løser du problemet med at katten graver alle klumperne i små dele i hele bakken???

 

Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg er hjemmegående og derfor renser bakken for stort og småt flere gange dagligt, så det er ikke fordi der ligger andet at han graver så vildt. Resultater er at de små tis-klumper ryger gennem skeen og bliver liggende i bakken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeg kunne ikke undvære at have kost og fejeblad til at stå ved siden af bakken. Hver gang jeg tømmer for klumper (flere gange dagligt) så fejer jeg omkring bakken. Der er stort set ikke grus rundt om i huset.

I stedet for en rillet måtte har jeg en glat - skåret ud af et kontorstolsunderlag. Men jeg overvejer at købe en stor skobakke at stille grusbakken i.

 

En bakke med top tager jo ikke mere gulvplads end en åben bakke. Men da katte som regel er meget konservative, er det nok alligevel bedst at fortsætte med åben bakke. Men måske kan du finde en bakke med højere kanter.... Eller evt. vove forsøget med en lukket - i så fald fjern lågen!

 

Din kat graver nok rigtig vildt, når han får ødelagt klumperne ;-) Det bliver nok svært at gøre noget ved.

 

PS: Tips til grus-alternativer.

Extreme Classic fås uden duft :)

Samme med Ever Clean.

Og så er der Golden Odeur (kan købes til nogenlunde rimelig pris på zooplus).

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ko sådan til at smile, da jeg så det su skriver med kost og fejebakke... det står skam osse her ved siden af bakken... Men det er den fest jeg gerne vil af med.

 

Min bakke står mellem min vaskesøjle og toilettet, derfor har jeg ikke plads til lukket bakke... den kan ikke være der for kummen :o(

 

Jeg ville have extreme classic uden parfume, den havde de ikke så jeg købte den der lignede mest: premiere exelent. Er classic så meget bedre at den skal forsøges trods Fluffys grave-mani ???

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil altid anbefale Extreme Classic, med eller uden parfume. Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige slags grus, og EC babypuder er bare den der fungere bedst herhjemme.

Har også fejebak ved bakken, dog bruges den ikke så tit da der er sider på.

 

Kan bakken ikke stå et andet sted, hvor du har mulighed for at have mere kant på, eller lukket?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...