Hop til indhold

Allergi!?


Windeløv

Recommended Posts

Hey

Jeg har en kastreret hankat på godt 1½ år. Han er fyldt med store sår på begge sider af hoved og ned langs halsen.

Jeg har været hos dyrlæge som har konstateret det er madallergi. Men selv efter behandling bliver sårene større, dem på halsen er næsten helet pga. en sok jeg har klippet op og givet ham rundt om halsen.

 

Er der nogen som har en god ide til hvordan man kan tildække sårene på siden af hoved eller har en anden ide til hvordan man kan afholde ham fra at kradse i hoved.?

 

Har prøvet at give ham sokker på bagpoterne og det virkede ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Puha det lyder ikke godt for den lille misser.

Har du overvejet at skifte foder, husk at læs hvad fodret indeholder, så du kan finde ud af hvad det er han ikke kan tåle. Yderst vigtigt at finde noget han kan tåle

 

Hos dyrlægen kan man få nogle piller mod kløe, de virker, der skal gives en halv pille hver dag, indtil sårerne er væk, måske længere tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Hej Windeløv

 

Hvis det er madallergi, og sårene fortsat bliver større, må han vel reagere på noget i det foder han får. Har I en ide om, hvilke ingredienser han ikke tåler?

 

Ofte er det (mærkeligt nok) kylling, som allergikatte ikke kan tåle. Husker ikke lige om James Wellbeloved har et decideret allergifoder, men de har en eller flere varianter uden kylling. Der er i hvert fald en med lammekød.

Jeg har læst om flere allergikatte, der er blevet symptomfri på dette foder, så det er bestemt værd at prøve. (Kan bl.a. købes på Zooplus).

 

God bedring til din kat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har skiftet ham over på allegifoder og får også piller mod kløen. Men har lige for nylig været til dyrlæge og fik konstateret at det er blevet meget værre og at der skal fortages en hudbiopsi. så jeg håber der kommer noget brugbart ud af det og at min lille missekat får det godt igen. Havde ellers lige håbet han kun kløet fordi sårene helede :/

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...