Hop til indhold

Hjælp - hvad skal vi gøre


vontorp

Recommended Posts

Vi har 2 katte begge er godt 5 år, en hankat og en hunkat de er begge utrolige dejlige og venlige.

 

Vores hankat er nu begyndt, at tisse på vores tøj, sko, hvad skal vi gøre. Han har eller hele tiden været renlig.

Det kan ikke være selskab han savner, for jeg går sygemeldt herhjemme og har været hjemme i godt 1 år nu.

Det er værst hvis jeg lige har lagt en bluse jeg har svedt i, så skal der altså bare tisses på den eller min dyne, det som om, at han vil overgå min duft, kan dette være rigtigt?????

 

Han er kastereret og hun er steraliseret, for ca. 4 år siden - de kommer begge fra samme kuld.

 

Det er ved, at blive et meget stort problem, så vi håber nogle har et godt bud/råd til os?

 

 

Mvh. Vontorp

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har selv en hankat der gør det, han gør det i protest - han nægter at bruge kattelemmen og han er altså for fin til kattebakken, så får vi ham ikke lukket ud, tisses der på det nærmest af tøj, som vi har lagt på gulvet når vi går i seng...

 

Sved kan ofte lugte som kattetis, hvilket kan være en af grundene til at han gør det, han vil simpelthen markere at det er ham der bor der/her.

 

Ellers vil jeg få ham undersøgt for blærebetændelse, da det ofte kan være grund til at han fravælger bakken, hvis han forbinder den med smerte.

 

Glædelig jul

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henriette

 

Tusind tak for dit svar.

 

Vores katte er indekatte, da vi bor i lejlighed.

 

Vi har nu fundet på, at ligge et håndklæde ovenpå kattebakken, så der tisser Laban som han hedder nu lystigt, særligt hvis vi har lagt et blad/stk. papir, så går han til den, ved godt, at det lyder ulækkert, men hellere gøre rent der oftere end at hele lejligheden lugter af kattetis.

 

Derudover tisser han også foran indgangen til kattebakken, hvis vi ligger en måtte, så kan vi være sikre på, at den er overtisset efter bare 5 minutter.

 

Rigtig godt nytår.

 

Med venlig hilsen

 

Vontorp

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Vi har nu fundet på, at ligge et håndklæde ovenpå kattebakken, så der tisser Laban som han hedder nu lystigt, særligt hvis vi har lagt et blad/stk. papir, så går han til den, ved godt, at det lyder ulækkert, men hellere gøre rent der oftere end at hele lejligheden lugter af kattetis.

 

Derudover tisser han også foran indgangen til kattebakken, hvis vi ligger en måtte, så kan vi være sikre på, at den er overtisset efter bare 5 minutter.

 

 

Er han så holdt helt op med at tisse på tøj, sko og dyner? I så fald er det nok noget med bakkeforholdene, han er utilfreds med. Enten er der en låge i bakken (kan fjernes), eller også er det gruset der ikke behager ham. Nogle katte får den ide, at de skal have én bakke til stort og én anden bakke til småt.

 

Han bruger vel stadig bakken til at lave stort? Prøv at stille en ekstra bakke op - åben og med fintkornet, uparfumeret grus - så tror jeg han vil bruge den. Hvis han ikke vil, så synes jeg hans urin bør tjekkes.

 

Hvis der er sket ændringer i hjemmet af en eller anden slags, eller han virker stresset, kan Feliway være et forsøg værd.

 

Link om urenlighed: http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...