Hop til indhold

Bid i hagen


Zika

Recommended Posts

Hej,

 

Min kat er begyndt at have hvad jeg synes er en sær adfærd.

 

Zika er ca 1,5 år gammel, sterriliseret hunkat og inden jeg fik hende boet et par måneder på et internat efter hendes mor var gået hjemmefra med hendes 4 killinger som en familie fandt og afleverede hos kattens værn. De ved ikke meget om hendes fortid udover at hun kom ikke fra sin mor for tidligt, men det ved ikke om hun har fået den opmærksomhed osv som hun burde have.

 

Hun er en meget social kat, og er ofte meget legesyg.

 

Når man kæler med hende har hun altid været glad for at gnubbe hovedet op i ansigtet, og vil også gerne have poterne op i ansigtet og massere (hvilket er temmelig smertefuldt). Jeg kan som regel få hende til at lade være ved at tage fat om hendes poter.

 

Men nu er hun begyndt mere og mere at bide i min hage. Ikke et aggresivt bid, men det virker mere som et kærligt nap - men det gør altså ondt.

 

Er der nogen som enten kan komme med en forklaring på hvorfor hun gør det?

Måske endda nogen som har en god ide til hvordan jeg kan vænne hende fra det?

 

Pt. plejer jeg at gribe fat om hendes hoved lige når hun gør det og siger "nej" og skubber hende væk. Når hun så lægger sig i skødet i stedet aer jeg hende.

 

Men vil altså gerne have hende til at lade være

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Zika

Min den ene kat gør det samme og det har altid irriteret mig, for ja det gør ondt! For nyligt fik jeg så en killing og jeg kan se at den gamle kat bider hende på samme måde og holder fast 2-3 sekunder hvorefter han vasker hende. Hvis hun så bevæger sig eller er fræk over for ham så holder han hende lige fast med et bid ala det på min hage og vasker så vidre...tror det er en intern katte ting. Jeg kan efterhånden se på min hvornår han ligger an til at gøre det og fjerner derfor mit hoved og hage i tide :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...