Hop til indhold

Kattene skal på tur! 2


3kærlighedskatte

Recommended Posts

Håber i kan rådgive mig lidt igen angående flytning af pelsvennerne!

 

Vi har ikke fundet ud af om de skal med i læs 1 eller 2 endnu og midt i al forviringen er dukket et nyt spørgsmål op!

 

Skal de have noget beroligende til turen????

 

Vi har ikke transportkasser som sådan, derfor vil vi flytte dem i en passende stor og solid papkasse. Dyrelægen siger det er fint!

 

Men det er jo en lang tur! 3 timer i bil:eek: Dyrelægen siger at vi kan give dem en pille hver der MÅSKE for dem til at falde til ro, måske ikke. Men vi ved jo alle hvor sjovt det er at tvinge medicin i halsen på dem så ummidelbart tror jeg vi tager turen uden doping!

 

Hvad er jeres erfering med at flytte katte 3 timer i bil?:confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Nej, det er dæleme heller ikke let at overskue. Mine katte går nærmest i chok i løbet af de 8 minutter det tager at køre til dyrlægen :S, så jeg er stavnsbundet.

 

Feliway virker godt nok ikke på alle katte, men jeg ville spraye transportkasserne med det. (Ja, transportkasser er altså nødvendigt!)

Jeg er dybt uenig med dyrlægen i, at papkasser er fint. Tænk hvis kasserne går i stykker på vejen ... eller endnu værre: lige når de bliver båret ud af bilen i Kbh.

En kat der går i panik, skal nok få molesteret sådan en smule pap.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok, hmm nej det kan du have ret i, men den vi har er ikke en flytte - pap - passe, den er meget solid og sådan dobbeltkarton, med låg og stivere i hjørnerner, til at transportere hårdehvidevare med. Men nok om kassen :D

 

Viste ikke man kunne spraye det på, det gør det jo NOGET nemmere! De plejer at tage det pænt når de skal til dyrelæge, de skal bare have en ae hånd med lidt snack, så ligger de og vasker og snurrer, men de har selvfølgelig aldrig kørt så langt før, så det kan godt være de ikke lige synes at ae hånd og snack kan gøre det :S

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera
Det havde jeg egentlig tænkt...det plejer de, når de skal transpoteres, men det er måske ikke en god idé?

Det kan være jeg lige skal have fat i dyrelægen igen og høre om han har forstået hvad jeg mener :o

 

Mnjaeh... det jeg tænker er, at hvis de nu skulle blive så stressede at de flipper ud, så er det slet, slet ikke spor godt at have to rasende katte i samme kasse.

 

Hvor store er dine katte? Jeg har nemlig et par almindelige transportkasser til overs.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...